برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگ کُردی در اروپا با شعار آزادی برای اوجالان

سرویس ترکیه - جشنواره بین‌المللی فرهنگ کُردی با حضور هزاران نفر از کُردهای مقیم کشورهای اروپایی و با درخواست آزادی برای اوجالان برگزار شد.

به گزارش کردپرس، جشنواره بین‌المللی فرهنگ کُردی، یکی از بزرگترین و طولانی‌ترین رویدادهای فرهنگی کُردهای ساکن اروپا، در شهر فرانکفورت آلمان آغاز شد. این جشنواره با حضور هزاران نفر از کُردهای مقیم کشورهای اروپایی و با شعار «انزوای اجباری و اشغالگری را برچینیم، اوجالان را آزاد کنیم» برگزار شد.

از ساعات اولیه صبح، هزاران نفر از کشورهای مختلف اروپا برای شرکت در این جشنواره به محل برگزاری آمدند و پس از عبور از موانع امنیتی وارد محل شدند. شرکت‌کنندگان با پوشیدن لباس‌های محلی و سر دادن شعارهای کردی به استقبال این رویداد فرهنگی رفتند.

در این جشنواره، غرفه‌هایی برای معرفی فرهنگ کُردی برپا شده که با استقبال گسترده‌ای روبرو شد. یکی از آثار جالب توجه این رویداد، ماکت «دهکده‌های کُردی» ساخته شده توسط هنرمندی به نام امیل بود که توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.

همچنین در غرفه‌های برپا شده توسط TEV ÇAND، گروه‌های رقص و هنرمندان کُرد همراه با شرکت‌کنندگان به هلپرکی پرداختند. علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، نویسندگان کُرد نیز در این رویداد حضور داشتند و با مخاطبان خود از نزدیک دیدار کردند.

چادر «زاروک مزوپوتامیا» برای کودکان
یکی دیگر از بخش‌های مورد توجه جشنواره، چادر «زاروک مزوپوتامیا» بود که به منظور ایجاد فضایی برای کودکان طراحی شده بود. در این چادر، بازی‌ها و فعالیت‌های ویژه کودکان به زبان کُردی برگزار می‌شود تا آنها نیز لحظات خوبی را در این جشنواره تجربه کنند.

آغاز جشنواره با سرود «ای رقیب»
برنامه‌های این رویداد فرهنگی با اجرای سرود «ای رقیب» و ادای احترام آغاز شد. زبیده زمرد، رئیس مشترک KCDK-E، در این مراسم به کمپین درخواست آزادی عبدالله اوجالان، رهبر PKK، اشاره کرد و گفت: «مبارزه کُردها در برابر سیاست‌های نسل‌کشی به زودی به موفقیت خواهد رسید.»

او همچنین از مرحله دوم کمپین «آزادی عبدالله اوجالان و حل سیاسی مسئله کُرد» خبر داد و از همه دعوت کرد تا در 16 نوامبر در تظاهرات و راهپیمایی شهر کلن آلمان شرکت کنند.

در ادامه این رویداد، گروه موسیقی «رستاک» به اجرای برنامه پرداخت و فضایی شاد و پرانرژی را در جشنواره ایجاد کرد.

کد خبر 2775520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha