اولویت استاندار کردستان باید شایسته سالاری باشد

سرویس کردستان- دو تن از فعالان سیاسی شهرستان قروه انتصاب یک استاندار کُرد اهل سنت را تابوشکنی دولت چهاردهم دانستند و خواستار توجه استاندار جدید کردستان به شایسته سالاری در انتخاب مدیران شدند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، وفاق ملی؛ شعار اصلی رئیس جمهوری دولت چهاردهم است که با انتصاب استاندار کُرد اهل سنت آن هم بعد از ۴۵ سال آن را نشان داد. این انتصاب که مورد مقبولیت بسیاری قرار گرفته بارقه های امید را میان مردم کردستان برانگیخته به طوری که بسیاری از فعالان سیاسی آن را در راستای بازگشت آرامش به کردستان به فال نیک می گیرند.

در همین زمینه دو تن از فعالان سیاسی شهرستان قروه معتقدند انتصاب استاندار اهل سنت می تواند به توسعه کردستان بیش از پیش کمک کند.

«مظفر غلامی» یکی از فعالان سیاسی از تجربه کاری و تخصص استاندار انتخابی گفت و تأکید کرد که این انتصاب منجر به بازگشت آرامش به استان می شود. «انتصاب یک استاندار اهل سنت کُرد قطعاً برای کردستان آرامش به همراه خواهد داشت ضمن اینکه آرش زره تن لهونی تجربه کاری خوب و تخصص لازم برای مدیریت را دارد و می تواند در این زمینه موفق شود».

او با اشاره به اینکه باید چنین انتصابی را به فال نیک گرفت، وجود مخالفت ها در این زمینه را طبیعی دانست. «این انتصاب گرچه مخالفانی دارد و این طبیعی است اما باید دانست که آرش لهونی درد کردستان را می داند و فرهنگ کردها را خوب می شناسد و در واقع امتحان خود را پس داده و این خیلی مهم و اثرگذار خواهد بود».

«غلامی» خواستار حمایت تمامی فعالان سیاسی از استاندار جدید کردستان شد. «وظیفه همگی ماست که در جهت توسعه استان از استاندار حمایت کنیم. باید قبول کنیم که استان کردستان از خیلی لحاظ عقب مانده، سرانه و شاخص های استان به نسبت استان های دیگر پایین است و دید دولت ها تا به امروز به کردستان مثبت نبوده لذا امید می رود با این انتصاب دیدگاه های منفی به کردستان برداشته و تغییرات توسعه محوری را شاهد باشیم».

از نظر این فعال سیاسی استان کردستان در این سال ها در خیلی از امور عین یک آزمایشگاه بوده و هر طرحی در این استان آزمایش شده و بعد هنگام بودجه همیشه مورد غفلت واقع می شود، بنابراین استاندار باید مطالبه گری داشته و حق و حقوق مردم را پیگیری نماید.

«مظفر غلامی» عملکرد استاندار سابق را چندان مناسب ارزیابی نکرد و گفت که امتیاز مثبتی را نمی توان به مجموعه مدیریتی سابق استانداری داد.

شایسته سالاری باید در استان حاکم شود

دیگر فعال سیاسی که خود سابقه مدیریت در سطوح بالا همانند فرمانداری قروه را دارد، انتصاب استاندار کرد اهل سنت را مفید و اثربخش ارزیابی کرد. به گفته «حسین الماسی» باتوجه به اینکه سال هاست به مسئله اقوام و مذاهب در دولت ها اهمیت داده نشده لذا این انتصاب در دولت چهاردهم بسیار مهم است چرا که یکی از وعده های رئیس جمهوری وفاق ملی و توجه به امور اقوام و مذاهب بود که با این اقدام یکی از وعده های خود را تحقق بخشید.

او تعهد «پزشکیان» به وعده ای که داده بود را مایه خرسندی دانست و به در نظر گرفتن دیگر شاخص ها برای انتصاب استاندار کردستان هم اشاره کرد. «داشتن تخصص یکی دیگر از وعده های رئیس جمهوری بود که دو شاخص تخصص و تجربه برای استاندار کردستان مدنظر قرار گرفته و این یعنی دولت چهاردهم قصد دارد در مسیر درستی حرکت کند».

«الماسی» هم از وجود مخالفان برای انتصاب استاندار گفت و اعلام کرد که «این مخالفت ها نباید مانع پیشرفت و توسعه استان شود. این تابوشکنی که صورت گرفته را باید فرصتی برای تغییر دیدگاه ها به استان در نظر گرفت».

براساس سخنان این فعال سیاسی چنین تابوشکنی امیدوارکننده بوده و باید کمک کنیم تا شایسته سالاری در تمامی مدیریت ها حاکم شود. «در دولت های قبل تنگ نظریهایی بود و اجازه داده نمی شد تا استانداران اهل سنت روی کار بیایند اما حالا با این کار نه تنها احساس تبعیض از بین می رود بلکه بارقه های امید در میان مردم شکل می گیرد».

«حسین الماسی» سپس به این سؤال که برای انتخاب فرماندار شهرستان چه انتظاراتی از استاندار می رود، چنین پاسخ داد «استاندار باید برای فرمانداری دنبال شخص شایسته و توانمند باشد که به تمامی جناح ها و گروه ها و اقوام به یک چشم نگاه کند، ظرفیت های منطقه را بشناسد و از آن ها برای توسعه شهرستان بهره بگیرد. باید فرمانداری روی کار بیاید که بتواند مدیریتی همه جانبه داشته و اهل تعامل و انتقادپذیر و البته خواهان تغییر در راستای توسعه باشد»./

کد خبر 2775547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha