اخراج گرگرلی اوغلو نماینده دم پارتی از صحن دادگاه متهمان عضویت در PKK

سرویس ترکیه - عمر فاروق گرگرلی‌اوغلو، نماینده دم پارتی که براش شرکت در جلسه دادگاه 40 متهم عضویت در PKK، در صحن دادگاه نشسته بود، به دستور قاضی از دادگاه خارج شد.

به گزارش کردپرس، عمر فاروق گرگرلی‌اوغلو، نماینده حزب برابری و دموکراسی خلق ها (دم پارتی) از حوزه قوجائلی، به دستور قاضی از دادگاه خارج شد. او پس از انتقاد از روند محاکمه ۴۰ نفر به اتهام عضویت در یک سازمان تروریستی (PKK)، به دلیل توییت‌هایش از جلسه دادگاه اخراج شد.

عمر فاروق گرگرلی‌اوغلو، نماینده مردم استان قوجائلی، در پیامی در حساب ایکس خود اعلام کرد که به دستور قاضی از جلسه محاکمه‌ای که در دادگاه ۲۴ام کیفری استانبول در حال برگزاری بود، اخراج شده است. این محاکمه مربوط به ۴۰ نفر بود که به اتهام عضویت در یک سازمان تروریستی محاکمه می‌شدند.

گرگرلی‌اوغلو توضیح داد که قاضی دادگاه از او خواسته است تا جلسه را ترک کند، در حالی که او تنها به عنوان یک ناظر ساکت در جلسه حضور داشت. او تأکید کرد: «چرا باید من را از جلسه اخراج کنند؟ من در حالتی کاملاً آرام و بی‌صدا روند محاکمه را دنبال می‌کردم. این اقدام غیرقانونی است. تنها به این دلیل که شب گذشته در توییتر انتقادهایی را علیه دادگاه مطرح کرده بودم، قاضی از این موضوع ناراحت شده و من را از دادگاه بیرون کرد. آیا نشان دادن روند دادگاه در فضای عمومی چنین حساسیتی ایجاد می‌کند؟»

گرگرلی‌اوغلو همچنین اعلام کرد که این موضوع را به معاون وزیر دادگستری، رمضان جان، اطلاع داده است و از بی‌عدالتی حاکم بر روند دادگاه انتقاد کرد.

کد خبر 2775636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha