سخنان مسعود بارزانی در مراسم آغاز کمپین تبلیغاتی انتخاباتی حزب دمکرات کردستان

مسعود بارزانی در مراسم آغاز کمپین تبلیغات انتخاباتی "لیست شماره ۱۹۰ حزب دمکرات کردستان" بیان کرد: «حزب دمکرات کردستان به صلح، دموکراسی و هم‌زیستی مسالمت آمیز اعتقاد دارد و آن را در عمل و نه صرفاً در گفتار نشان داده است، ما همواره خواهان سعادت مردم کردستان بوده ایم و رفاه آنان آرزوی ما است».

به گزارش کردپرس، بخشهایی از سخنان مسعود بارزانی در روز چهارشنبه ۲۰۲۴/۹/۲۵، در مراسم آغاز کمپین برگزاری انتخابات ششمین دوره‌ پارلمان کردستان به این شرح است:

در این روز مقدس، روزی که ملت کردستان تصمیم گرفتند اراده خود را نشکنند و تسلیم نشود، می‌خواهم به شما و تمام ملت کردستان تبریک عرض کنم. روز ۲۵ سپتامبر، در این روز تبلیغات انتخاباتی ششمین دوره پارلمان کردستان آغاز می‌شود، به کاندیداهای گرامی تبریک می‌گویم و به یاری خداوند بزرگ و به همت همه دلسوزان کردستان برای آنها آرزوی موفقیت دارم، طبق فرموده زنده یاد بارزانی، هر کُرد فداکاری از حزب دمکرات کردستان است، با همت آنها خودمان را برای تاریخ ۲۰ اکتبر و رقم زدن یک پیروزی بزرگ آماده می‌کنیم.

باید با امید و اطمینان عالی، خود را آماده کنید و بیش ازپیش به پیروزی فکر کنید و هرکدام از شما خود را برای پیروزی آماده کند که به امید خدا پیروز هم خواهیم شد.

دوستان، هیچ‌کسی درمورد دستاوردها به ما بخشش نکرده و این اقلیم محصول خون شهیدان، انفال شدگان و خون پیشمرگان قهرمان است. محصول رنج مردم کردستان است. در این میان شرف بزرگی نصیب حزب دمکرات کردستان شد و خون بسیاری برای این دستاورد بزرگ و حفظ آن داده است. من لازم می‌دانم از اینجا از مردم کردستان به خاطر مقاومت و حمایتشان در برابر توطئه‌های خارجی که با دسیسه‌ی بعضی‌ها از داخل کردستان خواستند وضعیت اقلیم را بر هم بزنند، سپاسگزارم. مردم کردستان صبر ایوب داشتند، مقاومت کردند و اقلیم را تسلیم نکردند، از آنان سپاس‌گزارم و به آن‌ها تبریک می‌گویم.

حزب دمکرات کردستان به صلح، دموکراسی و هم‌زیستی مسالمت آمیز اعتقاد دارد و آن را در عمل و نه صرفاً در گفتار نشان داده است، ما همواره خواهان سعادت مردم کردستان بوده ایم و رفاه آنان آرزوی ما است.

ما دست برادری را به سمت همه طرفها دراز کرده ایم، اگر حزب یا جریانی گمان می‌کند با مخالفت و دشمنی با حزب دمکرات کردستان منفعت بیشتری نسیبش می‌شود، فکر می‌کنم اگر نگاهی گذرا به تاریخ بکند و از آن درس بگیرد بهتر از این است که بر دشمنی با حزب دمکرات کردستان و کسب منفعت از این امر اصرار کند.

برخی نیز به این دلخوش کرده اند که انشعاباتی در حزب دمکرات کردستان رخ داده است، اما حزب دمکرات کردسان یک حزب با تصمیمات واحد است، حزب دمکرات کردستان حزب شهیدان و مسئول خون آنها است، این حزب متفاوت از هر حزب دیگری است که به میل خود عمل می‌کند، مسئولیت و التزامات حزب دمکرات کردستان بسیار سنگین است، هیچکس چنین خیالی در سر نپروراند، بسیاری امیدوار بودند که در حزب دمکرات کردستان یا جناحهای داخل این حزب تفرقه ایجاد شود، اما این خیال را به گور بردند و بقیه هم به گور خواهند برد.

خوشبختانه اکنون توافقاتی با بغداد حاصل شده است و با نخست وزیر السودانی، تفاهمی در سطح خوب وجود دارد، دولت اقلیم به هر طریقی درحال رفع مشکلات با بغداد هستند و امیدوارند به راه حلی برای طرف نمودن مشکلات دست یابند، خواست ما نیز همین است و دوست داریم همه این مشکلات حل و فصل شوند. سیاست ما در رابطه سایر همسایگان نیز همین است که با حسن همجواری و درک متقابل، بهترین روابط را با همه طرف ها داشته باشیم.

متأسفانه در روزهای اخیر ادعاهایی مبنی بر اینکه نباید پیشمرگه تسلیح شود، به گوش می‌رسید و گویا از تحویل توپخانه سنگین به نیروهای پیشمرگه انتقاد شده است، پاسخ من به این افراد این است: پیشمرگه درختی است که با خون شهیدان و با اشک مادران آنها آبیاری شده است. نام پیشمرگه و مسئولیت آن نزد ما مقدس است. پیشمرگه با دستور کسی تأسیس نشده و با دستور کسی هم منحل نمی‌شود. پیشمرگه با اراده خود حافظ کردستان بوده است، وگرنه هیچگاه بین تسلیحات پیشمرگه و دشمنان آن تعادل برقرار نبوده اما اراده پیشمرگه قوی تر بوده است. پیشمرگه هیچ وقت به تهدیدی برای هیچ کس بدل نخواهد شد چون یک نیروی مطیع و منضبط است اما خطر ایده شوونیستی همچنان وجود دارد، خطری که عراق، اقلیم و منطقه در معرض آن قرار دارند، شوونیسمی است که هنوز وجود دارد، وگرنه پیشمرگه تنها از کردستان و کرامت ملت کرد دفاع می‌کند.

کد خبر 2775707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha