مساجد و قرآن نباید در جهت انتخابات پارلمان کردستان بەکار برده شوند

اتحادیه علمای دین اسلام کردستان اعلام داشت: نباید مسجد، قرآن و اماکن مذهبی که متعلق به تمام مسلمانان کردستان است، به بخشی از پروسه انتخابات پارلمان کردستان تبدیل شوند و حرمت آنها باید حفظ شود.

به گزارش کردپرس، اتحادیه علمای دینی در بیانیه‌ای درباره انتخابات پارلمان کردستان اعلام کرد: «همه طرف ها حین کارزار تبلیغات انتخاباتی خود باید به ارزشهای انسانی و ملی پایبند بوده و در فضایی آرام و عاری از زبان تند و توهین آمیز، با حفظ روحیه برادری و وحدت روند را پیش ببرند زیرا هرگونه اقدام نامطلوبی، تربیت افراد جامعه را تحت تأثیر قرارخواهد داد و ظاهر متمدن ملت مان را نیز خدشه دار خواهد کرد».

اتحادیه علمای دینی اشاره می‌کند: «مسجد، قرآن و اماکن مذهبی که متعلق به تمام مسلمانان کردستان است، نباید به بخشی از پروسه انتخابات پارلمان کردستان تبدیل شوند وحرمت آنها باید حفظ شود، در غیراین صورت متضرر اول جایگاه مذهب و مقدسات خواهد بود، لذا همه طرفها باید بر اساس دستورالعملهای کمیسیون انتخابات و مراجع ذیربط تبلیغات انتخاباتی را در فضایی آرام انجام دهند».

شایان ذکر است نبز اسماعیل، سخنگوی وزارت اوقاف و امور مذهبی اقلیم کردستان اعلام داشت: «هر جریانی که از مسجد یا اماکن مذهبی برای تبلیغات خود استفاده کند، به کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اطلاع می‌دهیم و آنها را طبق قانون مقرر مجازات خواهیم کرد».

کد خبر 2775726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha