سرنوشت نامعلوم ۳۰ هزار کارمند قراردادی اقلیم کردستان که قراربود استخدام دائمی شوند

تننش و مشاجره میان مسرور بارزانی و قباد طالبانی در جلسه هیئت وزرا، سرنوشت ۳۰ هزار کارمند قراردادی که قرار بود به صورت دائمی استخدام شوند را مبهم کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از هاولاتی، روز چهارشنبه جلسه هیأت وزرای اقلیم کردستان برای تصمیم گیری در خصوص استخدام دائمی ۳۰ هزار کارمند قراردادی برگزار شد، استخدام دائمی این کارمندان از سوی بغداد تأیید شده است و مبلغی نیز به این امر اختصاص داده شده است اما به دلیل ایجاد تنش و مشاجره میان مسرور بارزانی و قباد طالبانی، هیأت وزیران نتوانست درباره سرنوشت این ۳۰ هزار کارمند تصمیمی اتخاذ کند.

براساس گزارشات، در پایان نشست هیأت وزیران مسرور بارزانی، رئیس دولت اقلیم کردستان روبه قباد طالبانی گفته است: «نمی‌دانم به ما پایان می‌دهید یا به سلیمانیه؟». قباد طالبانی نیز در پاسخ گفته که به شما پایان می‌دهیم و دیگر نخواهید توانست آرای مردم را بدزدید، نمی‌توانید ۱۱ کرسی اقلیت را مانند گذشته از آن خود کنید و آنها خودشان آراء را برای خود کسب می‌کنند. بعد از سخنان قباد طالبانی، مسرور بارزانی بلند شده و جلسه به پایان رسیده است.

مشاجره میان مسرور بارزانی و قباد طالبانی  در حالی رخ داد که روز چهارشنبه ۲۰۲۴/۹/۲۵ قباد طالبانی، معاون رئیس دولت اقلیم کردستان به عنوان پیامی خطاب به مسرور بارزانی رئیس دولت اقلیم، در جلسه شورای وزیران کاور صفحه شخصی خود در فیسبوک را به شعار اتحادیه میهنی که می‌گوید: "به دولت تحمیلی پایان خواهیم داد"، تغییر داد.

پیشوا هورامانی سخنگوی دولت اقلیم کردستان که در این جلسه حضور داشته و روبه روی قباد طالبانی نشسته بوده است، با صفحه شخصی خود در کامنتی برای پست معاون نخست وزیر می‌نویسد: «می‌خواهید کدام دولت را عوض کنید؟ دولت کنونی که اکنون جلسه دارد یا دولت دیگری در کار است؟».

سخنگوی دولت اقلیم کردستان در بخش دیگری از کامنت خود اضافه می‌کند: «جناب آقای قباد طالبانی ما هنوز در جلسه هیئت وزیران هستیم و جنابعالی به عنوان معاون نخست وزیر این دولت روبروی بنده نشسته‌اید».

کد خبر 2775754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha