اعلام سه روز عزای عمومی از سوی نخست وزیر عراق به مناسبت شهادت حسن نصرالله

دولت عراق به مناسبت شهادت حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد .

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری کردستان 24، محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق به مناسبت شهادت حسن نصرالل دبیرکل حزب‌الله لبنان و شماری از فرماندهان ارشد این حزب، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

روز گذشته (جمعه) حسن نصرالله و شماری از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان در نتیجه انجام حملات هوایی اسرائیل به محل نشست آنها در جنوب بیروت شهید شدند.

السودانی خود نیز با صدور بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در یک حمله جنایتکارانه جدید و جنایتی که موید تخطی رژیم صهیونیستی از تمام خطوط قرمز است در راه احقاق حق به شهادت رسید.

السودانی گفت: اقدام جنایتکارانه‌ای که دیروز ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد، بیانگر تمایل بی‌پروا برای گسترش دامنه درگیری است که به ضرر تمام مردم منطقه و امنیت و ثبات آن تمام خواهد شد.

روز شنبه مجلس عراق نشست غیرعادی خود را درباره شرایط لبنان و حملات هوایی اخیر اسرائیل به شمال این کشور  برگزار کرد و با انتشار بیانیه‌ای شهادت دبیرکل حزب‌الله و تجاوزات اسرائیل به خاک لبنان را محکوم کرد.

روزنامه نیویورک تایمز نیز به نقل از یک منبع اسرائیلی اعلام کرد: «چند ماه قبل دستگاه اطلاعاتی اسرائیل(موساد) محل سکونت حسن نصرالله را شناسایی کرده است اما دیروز فرمان کشتن حسن نصرالله را صادر کرد».

همزمان سپاه پاسدارن جمهوری اسلامی ایران از شهادت ژنرال عباس نیلفروشان فرمانده عملیاتهای سپاه پاسداران نیز در جریان این حمله خبر داد.

هیرتز هالیفی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در خصوص شهادت حسن نصرالله اعلام کرد: «پیام ما واضح است، به حساب همه کسانی که اسرائیل را تهدید می‌کنند خواهیم رسید».

اسرائیل در هفته‌های اخیر حملات هوایی خود درجنوب لبنان را به منظور هدف قرار دادن مقامات حزب الله تشدید کرده است و تا کنون چند تن از مقامات این حزب را به شهادت رسانده است.

کد خبر 2775799

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha