عامل بستن درب اصلی مقر جنبش تغییر تصمیم اشتباهی گرفته است

جنبش تغییر با تأکید بر اینکه در مدت آغاز به کار دبیرکل آیین نامه داخلی جدیدی برای جنبش نگاشته خواهد شد، اعلام کرد که جنبش تغییر در هرجا که باشد، در خدمت عموم مردم خواهد بود.

به گزارش کردپرس، دلیر عبدالخالق، سخنگوی جنبش تغییر در نشستی مطبوعاتی بیان کرد: طی مراسمی در پارک آزادی سلیمانیه که مکانی عمومی برای خدمت به مردم است، از عمر سید علی قدردانی شد و دانا احمد مجید به عنوان سرپرست دبیرکل منصوب شد.

سخنگوی جنبش  درباره هدف از انتخاب مکان مذکور که مکانی عمومی است، گفت: از آنجایی که جنبش ما یک نیروی مردمی است، چنین مکانی را انتخاب کردیم، جنبش تغییر در مراکز تحصیلی، مورد حمایت محصلان قرار گرفت، در بازار کابسان نیز ازآن حمایت شد و سرمایه داران میهنی نیز آن را پولدار کردند؛ تمام مردم، رونامه نگاران، فعالان رسانه‌ای، زنان، جوانان و تمام اقشار مختلف حامی آن بودند؛ اینجا را انتخاب کردیم چون هرجا که جنبش ما باشد، آنجا فضایی عمومی برای خدمت رسانی به مردم خواهد بود.

وی با تأسف به پیشامدهای اخیر جنبش تغییر اشاره کرد و گفت: «هیچگاه فکر نمی کردیم که درگیر چنین جریاناتی شویم، اما ما به مردم کردستان، حامیان تغییر و رای دهندگانی که انتخابات پیش را تحریم کردند و سیلی مهربانی به جنبش تغییر زده و در انتخابات شرکت نکردند، تکیه می‌کنیم».

سخنگوی جنبش تغییر درباره تصمیم به تعطیلی دروازه مقر اصلی جنبش تغییر در این نشسته مطبوعاتی اعلام کرد: هر کسی که پشت تصمیم تعطیلی درب مقر اصلی است در مقابل دوستان کاک انوشیروان مصطفی، حامیان تغییر و فعالان این جنبش قرار گرفته و تصمیم اشتباهی گرفته است، این مکان مکانی برای خدمت رسانی عمومی است و نه امروز و نه هیچ زمان دیگری به یک ملک خصوصی تبدیل نخواهد شد.

وی تاکید کرد که آنها به ملک مرحوم انوشیروان مصطفی چشم ندوختەاند بلکه به دیدگاه وی برای خدمت به جنبش تغییر که در گفتمان دبیرکل سابق جنبش و در گفتمان سرپرست دبیرکل کنونی به صراحت آمده بود و نقشه راه جنبش تغییر در آن دیده می‌شد، چشم دوختەاند.

وی افزود: جنبش تغییر در آینده به سمت قدرتمند شدن به عنوان یک جریان اپوزیسیون قدم برخواهد داشت تا بتواند به حاشیەراندە شدن به عنوان اپوزیسون و فضای پرتنش بازارها و خیابانها را که آنطور که باید صدای اعتراضش به گوش نمی‌رسید را نمایندگی کند، وی همچنین گفت: اگر اشتباهی سیاسی مرتکب و مردم را ناامید کرده ایم عذرخواهی می کنیم. امیدواریم به جنبش تغییر فرصت دهیم تا با هم آن را به پیروزی برسانیم.

دلیر عبدالخالق در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکە روح و جان مردم، تغییر را می‌طلبد و آنها همراه کسانی خواهند بود که این تغییرات را نمایندگی کنند، گفت: یک سری اصلاحات در امور اداری، سیاسی، اداری و حقوقی انجام خواهد شد.

دلیر عبدالخالق به روزنامه‌نگاران گفت: علت اینکه جنبش تغییر براساس آیین نامه داخلی خود دبیرکل و کارگروه اجرایی را از میان مجمع میهنی انتخاب نکرد، این بود که کمیسون عالی مستقل انتخابات عراق اجازه نداد، لذا این فرصت را به جنبش دادند تا شخص اول از طریق تفوض یک وکالتنامه اختیارات را به شخص دیگر واگذار کند تا در مدت شش ماه جنبش بتواند در انتخابات شرکت و آن شخص کنفراس سوم جنبش را برگزار کند، سپس در آن کنفرانس آیین نامه داخلی جنبش را به شیوه ای دیگر و مطابق با قوانین اجرایی احزاب در عراق طرح ریزی کند.

وی تأکید کرد که مخالفت با انتخاب دبیرکل جدید نه بر اساس گفته عده ای است و نه به گفته آنهای دیگر، بلکه کمیسیون انتخابات مسئول است، آنها چنین تدبیری اتخاذ کرده اند، پس هرکس که به غیرقانونی بودن آن معتقد است، می‌تواند به بغداد برود و آن را ثابت کند.

کد خبر 2775834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha