بغداد در افزایش بهای سوخت در اقلیم کردستان مقصر است

غالب محمدعلی، نماینده پیشین جنبش تغییر و عضوپیشین کمیسیون نفت مجلس عراق، دولت فدرال را به دلیل عدم تعامل با اقلیم کردستان درموضوع فراوردەهای نفتی، درافزایش بهای سوخت در اقلیم کردستان مقصر دانست.

غالب محمدعلی،  عضوپیشین کمیسیون نفت مجلس عراق، در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» گفت: دولت فدرال با اقلیم کردستان در مسئله فراوردەهای نفتی همانند سایر استان ها در عراق، تعامل نمی کند و همین مسئله موجب افزایش بهای سوخت در اقلیم کردستان شده است.

غالب محمدعلی، با بیان اینکه احزاب حاکم در اقلیم کردستان، از جمله اتحادیه میهنی و حزب دمکرات، توپ را در زمین دولت فدرال عراق رها کردەاند و بغداد را مسئول عدم استفاده از درآمدهای نفت تولید شده در اقلیم کردستان می دانند، افزود: اینگونه تعامل بغداد با اربیل، احزاب کردستانی را وادار به فروش مستقیم فراورده های نفتی خود به منظورپرداخت مطالبات شرکت های خارجی فعال دراقلیم کردستان می کند.

 وی تصریح کرد: شهروندان اقلیم کردستان ازعدم تعامل دولت فدرال با اقلیم کردستان در موضوع فراورده های نفتی هماننددیگر استانهای عراق به دلیل گرانی این فراورده ها، به ویژه افزایش بهای سوخت آسیب زیادی می بینند.

کد خبر 2775842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha