حقوق بازنشستگان یگان نظامی اتحادیه میهنی را واریز نخواهیم کرد

سخنگوی وزارت دارایی اقلیم کردستان درخصوص توزیع حقوق بازنشستگان نیروهای امنیتی یگان ۷۰ پیشمرگه وابسته به اتحادیه میهنی کردستان بیانیه ای صادر و اعلام کرد: «از این پس، حقوق آنها را واریز نخواهیم کرد».

به گزارش کردپرس به نقل از کانال۸، هنر جمال سخنگوی وزارت دارایی و اقتصاد اقلیم کردستان طی کنفرانسی خبری اعلام کرد: «ما عامل به تعویق افتادن حقوق یگان ۷۰ نیستیم و ۱۱ سال است که مشکل حقوق آنها همچنان ادامه دارد، این مشکل حقوقی است و پروندەهای آنها مشکلات بسیاری دارد».

 وی افزود که در سال ۲۰۱۵ به صورت مکتوب از وزارت پیشمرگه درخواست کردیم پرونده این حقوق بگیران را برای ما بفرستند، از ۷۵ هزار نفر تنها پرونده ۲۰۰ نفر آنها را ارسال کردند که آن هم مشکلاتی دارد، یگان هفتاد باید من بعد مسئولیت حقوق بازنشستگان خود را بپذیرد.

 هونر جمال تصریح کرد که از ماه آوریل سال جاری یک دینار هم برای حقوق بازنشستگان یگان ۷۰ از بغداد ارسال نشده است و درحال حاضر بازنشستگان یگان ۷۰ هیچ سهمیه مالی را نه از بغداد و نه از اقلیم کردستان دریافت نمی کنند، وی افزود: «چهار ماه است که دولت اقلیم کردستان با دستور وزیر دارایی و با مسئولیت خود، حقوق بازنشستگان یگان نظامی اتحادیه میهنی یا همان یگان هفتاد پیشمرگه را پرداخت کرده است».

 هونر جمال هچنین توضیح داد: «مشکلاتی درخصوص مشکل حقوق وزارت برق و پارلمان، با بغداد وجود دارد و منتظر ارسال کسری هایی هستیم که بغداد پیشتر آنها را از حقوق کسر کرده است».

 این درحالی است که حاکم فتح الله عمر، معاوت مدیر کل بازنشستگان پیشمرگه وابسته به وزارت پیشمرگه و اداره بازنشستگان یگان ۷۰ اعلام داشت: «این مشکل هر ماه تکرار می شود و تاکنون برطرف نشده و منتظرhند وزارت دارایی حقوق آنها را تأمین کند».

 وی در ادامه بیان کرد: «سمیر هورامی سخنگوی قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان، به همراه وزارت دارایی در تلاش برای حل این مشکل هستند و منتظر پاسخ هستند، چون هیچ مشکلی در لیست حقوق بازنشستگان یگان مذکور نیست اما هر ماه از سوی وزارت دارایی برای آنها ایجاد مشکل می شود و ارسال حقوق آنها به تعویق می افتد».

کد خبر 2776227

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha