اسامی بازنشستگانی که حقوقشان قطع شده، در وزارت دارایی نیامده است

یک منبع در یگان نظامی اتحادیه میهنی کردستان یا همان یگان ۷۰ اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد: حقوق حدود ده هزار نفر از بازنشستگان از سوی وزارت دارایی به حالت تعلیق درآمده است، چون اسامی آنها در وزارتخانه ثبت نشده و پیشتر نیز حقوق خود را به همراه نیروهای هفتاد دریافت کرده اند نه از سوی وزارت دارایی.

به گزارش کردپرس به نقل از صدای آمریکا، این منبع که نخواست نامش فاش شود، بیان کرد: حدود ۱۰ هزار بازنشسته حقوق دریافت نکرده اند، زیرا به گفته وزارتخانه، اسامی آنها در وزارت دارایی ثبت نشده است.

وی افزود: این افراد پیشتر حقوق خود را به همراه نیروهای هفتاد دریافت کردەاند نه از سوی وزارت دارایی، در حال حاضر نیز با مشارکت وزارت دارایی درحال حل مشکل هستیم چون هر کدام پرونده مختص به خود را دارند.

هنر جمال، سخنگوی وزارت دارایی دولت اقلیم کردستان در این باره طی کنفرانسی خبری اعلام کرد که حقوق تعداد زیادی از بازنشستگان نیروهای ۷۰ از سوی دیوان نظارت عراق و اقلیم به حالت تعلیق درآمده و علت آن را نیز عدم ثبت اسامی آن افراد در وزارت دارایی اعلام کرده اند.

هنر جمال همچنین گفت: این بازنشستگان هیچ پرونده ای در وزارت دارایی ندارند، اعلام می‌کنیم که با آنها مشکلی نداریم بلکه مشکل حقوقی است و حقوق آنها با تصمیم دیوان تیم نظارت دارایی اقلیم و عراق قطع شده است.

وی افزود که نیروهای هفتاد ما را متهم کرده اند اما وزارتخانه ما مسئول نیست و مسئولان خود عامل این مشکل اند که نتوانسته اند ظرف ۱۱ سال آن را برطرف کنند.

به گفته سخنگوی وزارت دارایی، مشکل حقوق بازنشستگان نیروهای یگان ۷۰، یک مشکل دیرینه است که هر ماه هم تکرار می‌شود.

هنر جمال اشاره کرد: وزیر دارایی به آنها گفته که از ابتدای کابینه نهم، مسئولیت پرداخت حقوق این حقوق بگیران را بر عهده داشته اند اما دیگر با مسئولیت خود حقوق آنان را پرداخت نخواهد کرد و در نهایت خود یگان ۷۰ باید مسئولیت قطع شدن حقوق نیروهای خود را برعهده گیرد.

کد خبر 2776262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha