اتاق انتخاباتی جنبش تغییر: رویدادهای اخیر یک کودتای غیرقانونی است

اتاق انتخاباتی جنبش تغییر اعلام کرد دبیر کل پیشین این جنبش و گروهی در کمیته اجرایی همه تلاشها و اقدامات احیاگرانه برای بازسازی این حزب را ناکام گذاشتند، و افزود آنها از ترس بازنده شدن به توکیل(اعتمادسازی) متوسل شده‌اند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، اتاق انتخاباتی جنبش تغییر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دبیرکل پیشین این جنبش و گروهی از اعضای کارگروه اجرایی  به پاکسازی صداهای اصلی در داخل حزب متوسل شدند و همه تلاشها و اقدامات احیاگرانه برای بازسازی جنبش تغییر را ناکام گذشتند و اکنون هم خود را به مثابه یک قهرمان نشان می‌دهند.

متن بیانیه جنبش تغییر به این شرح است:
با توجه حضور آقای شَمال عبدالوفا در برنامه تلویزیونی KNN که جمعه شب پخش شد، در خصوص موضوعات داخلی جنبش تغییر صحبت کرد و در سخنان خود هدفمند یا غیر هدفمند به اتاق انتخاباتی جنبش اشاره کرد، بنابراین لازم دانستیم که پاسخ برخی از صحبتهای ایشان را بدهیم.

محض یادآوری برای هموطنان، بدیهی است که جنبش تغییر در دو انتخابات گذشته پس از مرگ مرحوم نوشیروان مصطفی از نظر محبوبیت اجتماعی پسرفت زیادی داشت، بسیاری از مخالفان داخلی این جنبش و ناظران سیاسی و شخصیتهای مستقل خارج ازاین حزب نتوانستند مسئول شکستهای پی در پی این جنبش را دبیرکل پیشین آن و کمیته اجرایی، دانستند و اینکه نتوانستند بعد از مرحوم نوشیروان مصطفی، انتظارات مردم و رای درهندگان را از جببش تغییر برآورده کنند.

این امر علاوه بر این روز به روز باعث افزایش مشکلات داخلی می‌شد، به جای این که راه چاره‌ای برای این مشکلات یافته شود دبیر کل پیشین حزب و کمیته اجرایی به پاکسازی صداهای اصلی در داخل جنبش متوسل شدند و همه کسانی که دلسوز مردم بودند از حزب اخراج شدند.

این سیاستها به نوعی ادامه داشت تا کار به جایی رسید که آرای جنبش تغییر از ۵۰۰ هزار رای دهنده کاهش یافت و به حدود ۲۳ هزار رای رسید، پس از شکست تاریخ ۲۰۲۱/۱۰/۱۰ همه تلاشها و اقدامات برای احیای جنبش تغییر را از بین بردند، اکنون نیز خود را مانند یک قهرمان به همه نشان می‌دهند و فکر می‌کنند با یک عذرخواهی همه این شکستها جبران می‌شوند.

در مدت کوتاهی قبل از شکست تاریخ ۲۰۲۱/۱۰/۱۰ آقای شَمال عبدالوفا که عضو کمیته اجرایی بود، پس از نا امید شدن از کاستی (بخشی) که آقای عمر سید علی آن را سرپرستی می‌کرد صریحا گفت: «این ها دست روی گلوی جنبش گذاشته‌اند، شکست آنها حتمی است، من این مسئولیت را بر عهده نخواهم گرفت». در همان زمان در تاریخ ۲۰۲۱/۶/۲۴ استعفای وی واکنشهای مختلفی را درپی داشت و جای شک و تردید داشت، به خصوص این که او در زمان حساسی به عنوان عضو کمیته اجرایی سنگر را خالی کرد و این جنبش را ترک نمود.

آقای شَمال فراموش کرده بود که کمیسیون هیچ زمان در انتخابات قبلی شوراها شرکت نکرده است ما به در جایگاه اتاق انتخاباتی برای اداره هر روندی از طریق فرد صاحب اختیار برای اطلاع کمیسیون اقدام می‌کردیم ولی تنها نماینده آنها در مجمع اجرایی و پست دبیرکلی حضور داشتند، انتخابات شوراهای شهرستانها حداقل یک هفته به طول ڔرررڕڕشانجامید کمیسیون به طور شفاف به ما اعلام کرد که ما قادر به تشکیل کمیسیون در تمام شوراهای شهرستانها نیستیم.

کمیسیونی که سرپرستی انتخابات شوراهای شهرستانها را بر عهده داشته کاملا قانونی بوده زیرا در اتاقهای مربوطه تشکیل شده بود. اگر به گفته ایشان باشد باید هیچکدام از انتخابات داخلی جنبش تغییر مشروعیت قانونی نداشته باشند، حتی زمانی که خود او منتخب کمیته اجرایی بود، ایشان ناآگاهانه نماینده کمیسیون شده‌اند بدون آنکه از جزییات با خبر باشند.

فردی که تمام نامه‌های کمیسیون را  از تاریخ ۲۰۲۱/۲/۹ تا تاریخ ۲۰۲۱/۹/۲۹ از مجمع و اتاق انتخابات مخفی کرده است، فرد صاحب اختیار غیرقانونی است (شمال عبدالوفا)، به گفته شمال عبدالوفا روابط خاصی میان چند نفر وجود داشته است، همانطور که خود اذعان می‌کند همه اعضای شورای رهبری از این روابط خبر نداشته‌اند، در حالی که مطابق آیین نامه داخلی جنبش تغییر مجمع میهنی بالاترین مرجع قدرت است و باید از همه جزئیات مربوط به موضوعات مهم و سرنوشست ساز با خبر باشد.

چه کسی عامل به وجود امدن مشکلات بود؟

اقای شمال عبدالوفا خود اعتراف می‌کند که ما در جایگاه اتاق انتخاباتی قصد داشتیم انتخابات به روش قانونی برگزار شود، ترس آنها نیز از بازنده شدن باعث شد که به توکیل(بازگرداندن اعتماد) متوسل شوند، این برادران همیشه مشروط به پیروز شدن، در انتخابات شرکت کرده‌اند از زمانی که به این نتیجه رسیده‌اند در بازیهای داخلی شکست خورده‌اند، مانع تراشی کرده‌اند، سالهاست که انتخابات داخلی برگزار نشده است، علت آن ترسی بوده که از نتایج آن داشته‌اند، پس از این که مطمئن شدند مجمع را  از دست داده‌اند، ترس از دست دادن اتاقهای خود را نیز داشتند بنابراین تصمیم به جدایی گرفتند.

در رابطه با روابط جنبش تغییر و کمیسیون، جزئیاتی که ایشان اشاره کرده‌اند داستانهای ساختگی زمناکو جلال (فرد صاحب اختیار غیر قانونی) است، که در واقع منبع آن به کینه و اختلافات شخصی برمی‌گردد که علت به وجود امدن وضعیت کنونی جنبش تغییر است، در غیر این صورت قانون احزاب سیاسی و تاثیرات کمیسیون بر روی این احزاب واضح و روشن است و در واقع آنها مداخله مستقیم انجام نمی‌دهند.

در این جا برای همه فعالان محترم جنبش و افکار عمومی تصریح می‌کنیم که هیچ ارگانی حتی اتاق انتخاباتی اجازه مخفی نگه داشتن نامه‌های کمیسیون را ندارد، زیرا روابط مستقیم کمیسیون با دبیران کلی احزاب است ایمیل و شماره موبایل آنها در کمیسیون ثبت شده است، هر نامه‌ای که به جنبش تغییر ارسال شده است نسخه‌ای از آن به صورت ایمیل و از طریق واتساپ به زمناکو جلال مستقیما ارسال شده است سپس از طریق دفتر کمیسیون در سلیمانیه کتبا ارسال شده است، بنابراین واقعیت این موضوع این است که زمناکو جلال کارمند (صاحب اختیار) غیر قانونی، پس از ناکامی در تاریخ  ۲۰۲۱/۱۰/۱۰ که مهلت قانونی دبیرکلی پیشین به پایان رسید، استعفا کرد و به دور از تمام ارزشهای جنبش تغییر و با سلیقه شخصی خود و چندین نفر دیگر این کار را انجام داد، چندین نامه و گزارشات کمیسیون را از مجمع و نهادهای قانونی حزب پنهان نگه داشت، که در صورت ضرورت در آینده همه این مدارک را برای فعالان و افکار عمومی فاش خواهیم کرد.

در پایان به لحاظ احساس مسئولیتی که داریم تا کنون سکوت اختیار کرده‌ایم اما آنجا و آنجا مستقیم یا غیر مستقیم می‌شنویم که می‌خواهند گویا به بهانه مخفی کردن چند پیام از سوی ما به این کودتای غیر قانونی مشروعیت ببخشند، اما زمانی که موضوع رسانه‌ای می‌شود ما نیز ناچار به پاسخگویی خواهیم شد در غیر این صورت مایل نبودیم که خویشتنداری ما عاملی برای توجیه شکستهای آینده آنها به نام جنبش تغییر شود، مانند آنچه که در گذشته مسئولیت همه شکستهای خود را بر عهده اشخاص دیگر می‌گذاشتند. وگرنه به قول کُردها وقتی خانه‌ات از شیشه است سنگ به سوی کسی پرتاب مکن!

کد خبر 2776404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha