استاندار: آذربایجان غربی سالانه ٤٥٠ هزار تن هدررفت سیب دارد

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به موضوع سیب صنعتی در استان گفت: ۴۵۰ هزار تن سالانه هدررفت سیب داریم که باید با یک برنامه ریزی دقیق، آموزش، ترویج در زمینه کود و سموم از هدر رفت سرمایه های استانی جلوگیری شود.

به گزارش کردپرس، محمد صادق معتمدیان در نشست بخش خصوصی با دولت افزود: تولید کنندگان، مخاطب غذایی استان هستند و جهادکشاورزی باید آموزش‌های لازم را برای کشاورزان داشته باشد. همه دستگاههای مرتبط لازم است در حمایت از کشاورزی و مباحث مربوط به تامین سموم و کود شیمیایی حضور داشته باشند تا حمایت واقعی از کشاورزان انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از اینکه ترویج و آموزش در جهاد کشاورزی استان وضعیت مطلوبی ندارد گفت: این اقدام وظیفه صدا و سیما نیست بلکه جهاد کشاورزی باید به صورت جدی این مباحث را دنبال کند.

معتمدیان اضافه کرد: آموزش و ترویج مهمترین نوع حمایتی است که جهاد کشاورزی می تواند از کشاورزان داشته باشد بنابراین نباید از این موضوع غفلت شود که نیازمند برنامه های جامع و ثابتی در این زمینه هستیم.

او با تاکید بر اینکه استفاده از سموم کشاورزی نباید سلیقه ای باشد تصریح کرد: نباید هزینه مردم با سموم بی کیفیت هدر رود بنابراین بایستی برای این موضوع با وزراتخانه مکاتبه و پیگیری شود.

معتمدیان بیان کرد: سازمان نظام مهندسی باید در این زمینه فعال، اقدامات تخصصی بیشتر، از آموزش های مدرن و سبک جدید نیز بهره گرفته شود و مراکز گیاهپزشکی در استان فعال تر شوند چرا که درآمد اصلی مردم و پیشران اقتصاد استان، کشاورزی است.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اولویت استانداری توجه و حمایت از واحدهای تولیدی فعال استان است اضافه کرد: با توجه به دیپلماسی منطقه ای و رویدادهای مطلوب اخیر ، تلاش می‌کنیم شورای توسعه صادرات استان بطور مستمر برگزار شود تا موانع صادراتی برطرف شوند.

کد خبر 2776527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha