پیش بینی تولید ٣٢٠ هزار تن سیب صنعتی در قطب سیب ایران

سرویس آذربایجان غربی- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۷۱ مرکز خرید سیب صنعتی در استان دایر شده است و پیش بینی تولید محصول سیب صنعتی در امسال، حدود ۳۲۰ هزار تن است.

به گزارش کردپرس، خسرو شهبازی اظهار کرد:  ۷۱ مرکز خرید سیب صنعتی مجوز دار در زمینه جمع آوری بهداشتی سیب زیر درختی در استان دایر شده که در صورت دریافت مجوز و افزایش تقاضا امکان افزایش تعداد این مراکز تا آخر فصل برداشت وجود دارد.

او اضافه کرد: کارخانجات همکاری خوبی امسال در زمینه خرید سیب درجه سه دارند و با تغییر الگوی کشت و به کارگیری روش های علمی در صدد جایگزینی باغات سنتی با انواع درختان و رقم‌های جدید زود رس و میان‌رس هستیم.

شهبازی افزود: موضوع آموزش و ترویج نیز به صورت جدی پیگیری می‌شود تا میزان تولید و کیفیت محصولات نیز ارتقا یابد.

رییس جهاد کشاورزی استان گفت: هم اکنون هر کیلوگرم سیب درجه سه استان به قیمت حدود ۳۱ هزار ریال در حال خریداری توسط کارخانجات است و قیمت سیب سر درختی از قرار هر کیلویی گرم ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار ریال است و بسته به تقاضا در بازار مصرف به قیمت ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار ریال به فروش می‌رسد.

او با بیان اینکه ۱۰ روز دیگر، اوج برداشت محصول سیب در آذربایجان غربی است ، تاکید کرد: انباشت سیب در کنار جاده‌های استان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود و از پارسال مراکزی مجوز دریافت کردند تا در زمینه جمع آوری بهداشتی سیب زیر درختی اقدام کنند.

کد خبر 2760745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha