گسترش فرهنگ صلح موجب کاهش ورود پرونده به دستگاه قضا می شود

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و یاران صلح و داوران حرفه ای و میانجی گران از راه های بسیار مهم و اثرگذار در زمینه گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و کاهش کثرت ورود پرونده به دستگاه قضایی است.

به گزارش کرد پرس، بهادر اسدی در جریان بازدید از دادگاه صلح و شورای حل اختلاف شهرستان بانه با اشاره به ضرورت اجرای دقیق قانون جدید شوراهای حل اختلاف، گفت: اکثر دعاوی و جرایم در صلاحیت دادگاه صلح به صورت تک مرحله ای مورد رسیدگی قرار می گیرند و همین امر موجبات کاهش اطاله دادرسی را فراهم می کند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و یاران صلح و داوران حرفه ای و میانجی گران از راه های بسیار مهم و اثرگذار در زمینه گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و کاهش کثرت ورود پرونده به دستگاه قضایی است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان اظهار کرد: در قانون جدید امکان ارجاع پرونده جهت صلح و سازش به شورا طی سه مرحله قبل از رسیدگی، حین رسیدگی و مرحله اجرای حکم پیش بینی شده است.

اسدی ادامه داد: برنامه ریزی جدی برای جذب و به کارگیری افراد توانمند به عنوان صلح یار باید از اولویت های مهم حوزه های قضایی باشد.

وی با اشاره به راه اندازی دادگاه صلح در شهرستان بانه، یادآور شد: امیدواریم تلاش برای مختومه کردن پرونده های موجود از طریق صلح و سازش سرلوحه کار همکاران قضایی و اعضای شورای حل اختلاف و صلح یاران باشد.

این بازدید به منظور بررسی نحوه اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و راه اندازی دادگاه های صلح صورت گرفت.

کد خبر 2776678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha