نچیروان بارزانی: تشکیل یک دولت قوی‌تر و مستحکم‌تر اولویت است

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان ضمن بیان اینکه برگزاری انتخابات به شکلی آرام و متمدنانه موفقیت بزرگی است که جهان با احترام به آن نگاه می‌کند، گفت: «تشکیل دولتی که بتواند ثبات قوی‌تر و اقتصادی مستحکم‌تر به ارمغان بیاورد و حقوق بیشتری را برای مردم به همراه داشته باشد، اولویتی است که از مراحل پیچیده کنونی و بنای آینده مشترک ما نشأت می‌گیرد».

به گزارش کردپرس، نچیروان بارزانی در بیانیه‌ای درباره برگزاری انتخابات پارلمان کردستان اظهار داشت: «انتخابات تجدید مشروعیت نهادهای اقلیم کردستان و بیان آزادانه افکار و آرای شما برای تعیین نمایندگانتان در پارلمان است. آنچه در فضای صلح‌آمیز و مشارکت گسترده مردم در فرآیند انتخابات دیده شد، نشان‌دهنده پایبندی مردم کردستان به پایه‌های دموکراسی و حقوق خود برای تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت و آینده خود است که این مسئله سبب تقویت دموکراسی و نشان‌دهنده پیشرفت فرهنگی آن در میان مردم کردستان است».

وی اشاره کرد: «از شهروندان کردستان و همچنین از تلاش‌های نیروهای امنیتی، کمیسیون عالی مستقل انتخابات، دولت و مراجع ذیربط عراق، سازمان ملل و همه طرف‌هایی که در برگزاری و موفقیت این فرآیند شرکت کردند سپاسگزاریم. تعهد و همکاری همه شما کلید این موفقیت بود و ما تقدیر و تشکر خود را به همه شما اعلام می داریم».

نچیروان بارزانی افزود: «برگزاری انتخابات به شکلی آرام و متمدنانه موفقیت بزرگی است که جهان با احترام به آن نگاه می‌کند، اما این موفقیت زمانی کامل می‌شود که پس از تأیید نتایج، جریانهای سیاسی هرچه سریع‌تر دولتی تشکیل دهند».

رئیس اقلیم کردستان تصریح کرد: «تشکیل دولتی که بتواند ثبات قوی‌تر و اقتصادی مستحکم‌تر به ارمغان بیاورد و حقوق بیشتری را به مردم بدهد، اولویتی است که از مراحل پیچیده کنونی و بنای آینده مشترک ما نشأت می‌گیرد. این امر تنها با همبستگی، هماهنگی و همکاری همه طرف‌ها و جریانهای سیاسی محقق می‌شود».

کد خبر 2776687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha