۳۷ شهروند کرد در حملات ترکیه علیه کردستان سوریه کشته و زخمی شدند.

سرویس سوریه - مرکز رسانه‌ای SDF از هدف حمله قرار گرفتن ۴۲ مرکز خدماتی و کشته شدن ۱۲ غیرنظامی و زخمی شدن ۲۵ تن دیگر در حملات پهپادی، هوایی و توپخانه‌ای ترکیه علیه کردستان سوریه خبر داد.

به گزارش کردپرس، مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش ترکیه شب گذشته و صبح امروز ۴۲ مرکز خدماتی را در کردستان سوریه هدف حمله پهپادی، هوایی و توپخانه‌ای قرار داده که در نتیجه آن ۱۲ غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۲۵ تن نیز زخمی شده اند.

مرکز رسانه‌ای SDF بیانیه ای مکتوب در رابطه با حملات ارتش ترکیه به شمال و شرق سوریهدر وبسایت رسمی خود منتشر کرد.

در بیانیه مرکز رسانه‌ای SDF آمده است: « ارتش ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته زیرساخت‌های شمال و شرق سوریه، محیط‌زیست و مراکز نیروهای آسایش کردستان سوریه را هدف قرار داد. در نتیجه حملات مداوم ترکیه، ۱۲ غیرنظامی از جمله دو کودک جان باخته و ۲۵ تن نیز زخمی شدند.»

در ادامه بیانیه این مرکز آمده است: «مناطق غیرنظامی، کوره‌ها، جایگاه‌های سوخت و ایست‌های بازرسی نیروهای امنیت داخلی مدیریت خودگردان هدف حمله هواپیماهای جنگی، پهپادهای مسلح و توپخانه قرار گرفتند. در مجموع ۴۲ مرکز که بیشتر آنها مؤسسات خدماتی و عمومی هستند، هدف قرار گرفتند.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «این حملات مستمر نشان دهنده خصومت ترکیه با مردم شمال و شرق سوریه است. همچنین بار دیگر خطر دولت ترکیه را برای مردم منطقه و صلح آشکار می‌کند. ترکیه با این حملات تلاش می‌کند تا بر درگیری های داخلی خود به هزینه مردم کردستان سوریه سرپوش بگذارد و بی‌ثباتی و درگیری‌های بیشتری را در منطقه ایجاد کند.»

در پایان این بیانیه، SDF تاکید کرد که در برابر این حملات مقاومت خواهند کرد و از مردم و مناطق خود در برابر حملات ترکیه دفاع خواهند کرد.

کد خبر 2776806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha