دبیرکل جماعت عدالت کردستان: حزب جماعت عدالت کردستان به پارلمان نخواهد رفت

دبیر کل حزب جماعت عدالت کردستان اعلام کرد ۱۰۰ درصد یقین پیدا کردیم که در انتخابات تقلبات زیادی رخ داده است، به همین دلیل در پارلمان شرکت نخواهیم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از وبسایت خبری روداو، عصر روز شنبه علی باپیر دبیر کل حزب عدالت کردستان در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد در چند روز گذشته روند بسیار مهمی در اقلیم کردستان برگزار شد، آن هم انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان بود، اما متاسفانه حاکمان اقلیم کردستان مانند گذشته با استفاده از اقداماتی غلط، ساختار اقلیم کردستان را ناتوان و تحقیر کردند.

علی باپیر گفت: «یکبار دیگر اقلیم کردستان با برگزاری انتخابات با علامت سوالهای زیادی مواجه شد و زیر سوال رفت و مردم به سوی ناامیدی سوق داده شدند».

وی افزود: ما به همراه چند حزب دیگر ۱۰۰ درصد یقین داریم که در این انتخابات تقلبات بسیاری در خارج از اقلیم کردستان رخ داده است، از این رو ما به عنوان حزب جماعت عدالت کردستان تصمیم گرفتیم که در پارلمان کردستان شرکت نکنیم.

وی در خصوص کرسیهایی که در انتخابات کسب کرده‌اند اعلام کرد ما دارای ۷ کرسی بودیم اما در انتخابات اخیر این کرسی‌ها به ۳ کرسی کاهش پیدا کرد، پس از آنکه ما متوجه انجام تقلبات انتخاباتی شدیم، دیگر برای ما اهمیتی ندارد که این سه کرسی برای کدام حزب باشد و ربطی به ما ندارند، ما پارلمانی را که زیر سوال باشد و در آن تقلب رخ داده باشد شایسته خود نمی‌دانیم.

علی باپیر تصریح کرد: مشارکت ما در پارلمان به معنای کناره‌گیری ما از حوزه سیاست نیست، بلکه ما در خارج از پارلمان به فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و بخش آموزشی و فعالیتهای خیرخواهانه خود ادامه خواهیم داد.

جماعت عدالت کردستان بر اساس نتایج اولیه انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان که در ۲۰ ام اکتبر سال جاری برگزار شد توانست ۳ کرسی به دست آورد، در حالی که این حزب در دوره قبلی دارای ۷ کرسی بود.

کد خبر 2776906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha