حزب دمکرات کردستان: فرآیند انتخابات با موفقیت برگزار شد

کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان اعلام کرد: «فرآیند انتخابات پارلمان کردستان با موفقیت برگزار شد و در حال حاضر منتظر اعلام نتایج نهایی انتخابات برای مراحل پس از انتخابات هستیم».

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان پس از برگزاری نشستی با ریاست مسعود بارزانی، طی بیانیه ای اعلام کرد: « فرایند انتخابات بر اساس دستورالعمل کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، اجرا شد و با وجود برخی ملاحظات، این فرایند با موفقیت به پایان رسید».

کمیته مرکزی این حزب اشاره کرد: «تمامی مسئولان و کادرهای حزب دمکرات کردستان در ادارات دولتی، پیشمرگه و نیروهای امنیتی با دلسوزی و فداکاری در برگزاری فرآیند انتخابات شرکت کردند و به شیوه‌ای متمدنانه رفتار کردند، چه در هنگام تبلیغات انتخاباتی و چه در روند اجرای این فرایند».

در این بیانیه آمده است: «حزب دمکرات از طریق فرایندی دمکراتیک، به‌عنوان حزب شماره یک اقلیم کردستان از نظر تعداد آرا و همچنین تعداد کرسی‌های پارلمان، پیشتازی خود را نسبت به سایر جریان‌ها حفظ کرد».

بیانیه تصریح می‌کند: «موفقیت در برگزاری روند انتخابات، موفقیت دمکراسی در کردستان است و در حال حاضر حزب ما منتظر نتایج نهایی انتخابات است تا خود را برای مراحل پس از انتخابات آمده کند».

کمیته مرکزی حزب دمکرات اضافه کرد: «امیدواریم مشکلات و آشفتگی‌های منطقه که روزبه‌روز در حال افزایش است از طریق گفتگو بدون زبان تهدید و استفاده از سلاح حل شوند. همچنین درخواست داریم که عراق خود را دور نگه داشته و وارد این درگیری‌ها نشود، زیرا وضعیت عراق بسیار حساس است و چالش‌های بزرگی در پیش رو دارد».

در بیانیه همچنین آمده است: «در راستای حفاظت از منافع عالی ملی و میهنی و حفظ موجودیت قانون اساسی اقلیم، حزب ما علیه هیچ فرد یا جریانی وتو ندارد، آنچه در این مرحله برای حزب دمکرات اهمیت دارد، حفظ ساختار اقلیم و داشتن یک دولت سراسری، حفظ حقوق و آزادی‌های مردم کردستان و خدمت به شهروندان است، در همین راستا، اختیارات به دفتر سیاسی واگذار شده تا بر اساس نیازها برنامه‌ریزی کرده و اقدامات درخور انجام دهد».

کد خبر 2776931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha