۱۹۸ شکایت در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان به ثبت رسیده است

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان ۱۹۸ شکایت ثبت شده است، که از این تعداد ۷۱ شکایت مربوط به رأی‌گیری ویژه، ۱۲۰ شکایت مربوط به رأی‌گیری عمومی و ۷ شکایت در مورد مراکز نظارتی ثبت شده‌است.

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، احمد مازن، مسئول اطلاع‌رسانی دفتر انتخابات اربیل اعلام کرد که دفتر کمیسیون عالی مستقل انتخابات ۴۶ شکایت از احزاب سیاسی استان اربیل دریافت کرده است، که از این تعداد ۱۱ شکایت مربوط به رأی‌گیری ویژه، ۳۰ شکایت مربوط به رأی‌گیری عمومی و ۵ شکایت نیز در مورد مراکز نظارتی ثبت شده‌اند.

وی اشاره کرده است که به منظور بررسی و صدور رأی، تمامی شکایات به دفتر مرکزی کمیسیون در بغداد ارسال شده‌اند.

سخنگوی کمیسیون تصریح کرد که شکایات به سه دسته طبقه‌بندی می‌شوند؛ دسته اول، شکایات زرد هستند که به دلیل نبود مستندات دقیق رد می‌شوند، دسته دوم، شکایات سبز هستند که تأثیر کمتری دارند و ممکن است نادیده گرفته شوند، و دسته سوم، شکایات قرمز هستند که مستندات روشن و قابل توجهی دارند و در مراکز رأی‌گیری یا مراکز نظارتی در استان‌های اقلیم رخ داده‌اند و اقدامات لازم در مورد آنها اتخاذ می‌شود.

وی تأکید کرد که کاندیداها و جریانهای سیاسی تنها سه روز فرصت دارند تا اعتراضات خود را نسبت به نتایج پس از اعلام رسمی به دفترهای مرکزی یا دفاتر کمیسیون در شهرها ارائه دهند و همچنین می‌توانند اعتراضات را مستقیماً به کمیته قضایی ارسال کنند.

احمد مازن توضیح داد که از زمان دریافت شکایات و اعتراضات، کمیته کمیسیون یک هفته فرصت دارد تا به دادخواست‌ها و پرسش‌های دستگاه قضایی درخصوص شکایات انتخاباتی پاسخ دهد.

مسئول کمیسیون درباره تعداد شکایات اظهار داشت: «مجموع شکایاتی که در سراسر استان‌های اقلیم برای رأی‌گیری عمومی، ویژه و مراکز نظارت ارائه شده است، ۱۹۸ شکایت بوده که ۷۱ شکایت مربوط به رأی‌گیری ویژه، ۱۲۰ شکایت مربوط به رأی‌گیری عمومی و ۷ شکایت مربوط به مراکز نظارتی بوده است».

کد خبر 2776976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha