تلاش حزب دموکرات برای تشکیل هرچه سریعتر کابینه جدید دولت اقلیم کردستان

سرویس جهان- یکی از مقامات حزب دموکرات کردستان عراق گفته است مسعود بارزانی، رئیس این حزب، به اعضای کمیته مرکزی و دفتر سیاسی آن برای آغاز دیدار با احزاب، پس از برگزاری انتخابات پارلمانی هفته گذشته ماموریت داده است.

 به گزارش کردپرس، ششمین انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق پس از دو سال تعویق در روز 20 اکتبر 2024 برگزار شد که در آن، حزب دموکرات کردستان عراق با 39 کرسی از 100 کرسی پارلمان نتایج انتخابات قبلی را تکرار کرد و به عنوان اصلی ترین حزب ظاهر شد.

 با این که کشمکش ها و تنش ها بر سر نحوه برگزاری انتخابات، بویژه از سوی احزاب کوچکتر و تازه تاسیس ادامه دارد، حزب دموکرات کردستان عراق که خود را همچنان در به دست گرفتن کابینه جدید محق می داند، تلاش برای همراه کردن احزاب سیاسی دیگر با خود و تشکیل کابینه جدید را آغاز کرده است.

چیا کردی، از مقامات حزب دموکرات کردستان عراق، با اشاره به دیدار اخیر مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان با اعضای کمیته مرکزی حزب، به نشریه نیو ریجن گفته است عمده ترین دلیل این دیدار تلاش برای آغاز گفتگو با سایر احزاب به منظور تشکیل کابینه جدید حکومت اقلیم کردستان عراق بوده است.

 او در ادامه گفته است مسعود بارزانی، دفتر سیاسی حزب را مامور تشکیل کمیته ای برای دیدار با سایر احزاب کرده تا زمینه تشکیل کابینه جدید فراهم شود

این مقام حزب دموکرات درباره اعضای کمیته گفتگوی حزب دموکرات با احزاب کردستانی به نیوریجن گفت: کمیته شامل اعضای ارشد حزب دموکرات و نیز اعضای دفتر سیاسی این حزب خواهد بود و این کمیته از هفته آینده گفتگوهای خود با سایر احزاب را برای فراهم کردن زمینه تشکیل کابینه جدید حکومت اقلیم کردستان آغاز خواهد کرد.

کد خبر 2776975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha