کناره‌گیری وزرای جنبش تغییر از دولت به کجا رسید؟

شانزده روز پیش، دبیرکل جدید جنبش تغییر اعلام کرد که مسئولان این حزب از دولت اقلیم کردستان و دولت محلی استان‌های سلیمانیه و حلبچه کناره گیری خواهند کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، از میان چهار وزیر عضو جنبش تغییر در کابینه نهم دولت اقلیم کردستان، سه وزیر تصمیم به استعفا از مناصب دولتی خود گرفتند، اما یکی از وزرای وابسته به این حزب تصمیم به ماندن در پست خود دارد، همچنین بخش زیادی از مسئولان این جنبش در دولت محلی استان‌های سلیمانیه و حلبچه نیز تصمیم به استعفا گرفته‌اند.

کویستان محمد، وزیر کار و امور اجتماعی اقلیم کردستان، که پایبندی خود به تصمیم دبیرکل جنبش تغییر را اعلام کرده است، گفت: «ما به طور رسمی استعفای خود را به نخست‌وزیر محترم تقدیم کرده‌ایم و درخواست استعفای ما در دست ایشان است».

وزیر کار و امور اجتماعی اشاره کرد که تاکنون نخست‌وزیر اقلیم کردستان رسماً پاسخی به این استعفا نداده است.

پست‌های وزارتی جنبش تغییر در دولت

غیر از معاونت ریاست اقلیم کردستان، وزارتخانه‌های دارایی و اقتصاد، کار و امور اجتماعی، عمران، صنعت و تجارت در دست جنبش تغییر هستند.

علاوه بر کویستان محمد، کمال مسلم، وزیر تجارت و صنعت دولت اقلیم کردستان، و آوات شیخ جناب، وزیر دارایی و اقتصاد نیز تصمیم به استعفا گرفته‌اند.

تنها وزیر جنبش تغییر که حاضر به استعفا از پست خود نیست، دانا عبدالکریم، وزیر عمران و شهرسازی است که در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: «انتخاب دانا احمد مجید به عنوان دبیرکل جنبش، غیرقانونی و غیردمکراتیک است»، و به این دلیل به این تصمیم عمل نخواهد کرد.

تمامی کسانی که از سهم جنبش تغییر پست و منصبی دریافت کرده‌اند و خواستار استعفا هستند، تا این لحظه همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

بر اساس تصمیم دبیرکل جنبش تغییر، قرار است این جنبش از دولت محلی استان‌های سلیمانیه و حلبچه نیز کناره گیری کند.

یک مقام اداری در استان سلیمانیه که از سهم جنبش تغییر این پست را دریافت کرده است، اظهار کرد: «هیچکس به صورت کتبی درخواست استعفا نداده است، اما آماده و پایبند به تصمیمات جنبش هستند».

کد خبر 2776916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha