جنبش تغییر (جناح تپۀ زرگته): نتایج انتخابات پارلمان کردستان را نمی‌پذیریم

مجمع میهنی جنبش (جناح تپۀ زرگتە یعنی ناح پسران نوشیروان مصطفی) تغییر اعلام کرد: «نتایج انتخابات پارلمان کردستان را رد می‌کنیم و برای حفظ آرای واقعی شهروندان کردستان اقدامات قانونی انجام خواهیم داد».

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، مجمع میهنی جنبش تغییر در بیانیەای اعلام کرد: «اعضای منتخب مجمع میهنی جنبش تغییر با ریاست سرتیپ جلال مصطفی، رئیس مجمع عمومی در مقر اصلی جنبش در گرد زرگته، جلسەای برگزار کردند، با موافقت تمامی اعضای حاضر در جلسه، نتایج انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان رد شد، ما برای حفظ آرای واقعی مردم کردستان اقدامات قانونی و مدنی را در پیش خواهیم گرفت».

این در حالی است که در تاریخ ۲۰ این ماه، انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان برگزار شد و بنا بر نتایج اولیه، جنبش تغییر ۱۱ هزار و ۶۲۱ رأی کسب کرده و با این آرا تنها قادر به کسب یک کرسی در پارلمان خواهد بود.

یک روز پس از برگزاری انتخابات، هیمن شیخانی، رئیس لیست جنبش تغییر در اربیل اعلام کرد: «نتایج انتخابات را کاملاً رد می‌کنیم، زیرا بیش از ۲۴ هزار رأی ما باطل اعلام شده است».

بیانیه جنبش تغییر اشاره می کند: «حزب دمکرات کردستان در اربیل تقلب کرده است؛ حزب دمکرات کردستان و جنبش نسل نو با هم به ترکیه سفر کرده و توطئه بزرگی علیه جنبش تغییر و اتحادیه میهنی انجام داده‌اند». 

شایان ذکر است در ماه گذشته، جنبش تغییر با اختلافات شدید داخلی دست و پنجه نرم کرده بود. این حزب اگر چه به صورت رسمی، انشعاب حزبی را اعلام نکرد اما در عمل، با انتصاب دانا احمد مجید به عنوان دبیر کل حزب و عدم پذیرش این تصمیم از سوی برخی از رهبران و شخصیتهای حزبی -که به جناح پسران نوشیروان مصطفی یا جناح گرد زرگته شهرت یافته اند- این حزب دچار انشقاق شد و بخشی از اعضای حزب همراه با دبیر کل جدید انتصابی دفتر جدید حزب را در محلۀ کردسات سلیمانیه افتتاح کردند. 

کد خبر 2776928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha