ترکیه: تصمیم روسیه در مورد اوکراین را نمی پذیریم

سرویس ترکیه - وزارت خارجه ترکیه، در واکنش به سخنان امروز پوتین مبنی بر به رسمیت شناخته شدن استقلال مناطق جدایی طلب شرق اوکراین، این تصمیم را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین دانست.

به گزارش کردپرس، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای، به رسمیت شناخته شدن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهاسنک توسط روسیه را مغایر با توافق‌نامه‌های مینسک و نقض محرز حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین دانست و اعلام کرد که از نظر ترکیه این تصمیم روسیه غیرقابل قبول و مردود است.

به نوشته آناتولی، این وزارتخانه در ادامه بار دیگر بر پایبندی آنکارا بر حفظ اتحاد سیاسی و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد و طرف‌های مرتبط را به خویشتن داری و رعایت قوانین بین‌المللی فراخواند.

وزارت خارجه ترکیه همچنین از شهروندان خود خواست تا بلافاصله مناطق شرقی اوکراین را ترک کنند. وزارت خارجه با انتشار بیانیه ای دیگر اعلام کرد: «با توجه به تحولات اخیر در مناطق شرقی اوکراین، به شهروندانمان اکیدا توصیه می‌کنیم که این مناطق را ترک کنند.»

لازم به ذکر است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ساعاتی پیش فرمان به رسمیت شناخته شدن استقلال مناطق تحت کنترل جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین را صادر کرد. در چارچوب تصمیم مذکور میان روسیه و مناطق جدایی‌طلب دونتسک و لوهانسک توافق‌های «دوستی» و «همکاری» امضا شد.

کد خبر 27911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha