توقف مذاکرات بین دو حزب اصلی اقلیم کردستان تا زمان انتخاب رئیس جمهور عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان اعلام کرد همه خطوط ارتباطی و مذاکره با اتحادیه میهنی کردستان قطع شده است و حزب متبوعش در انتظار حکم دادگاه عالی فدرال درباره آغاز مجدد ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "مهدی عبدالکریم فیلی" در این باره گفت: کردها منتظر حکم دادگاه عالی فدرال درباره ریاست جمهوری هستند و تاکنون هیچ گونه تماسی بین احزاب کرد وجود نداشته است.

مهدی عبدالکریم فیلی افزود: طرفین بر ضرورت انتخاب نامزد مورد نظرشان برای ریاست جمهوری اصرار دارند و هر گونه موضع توافقی یا ارتباط با سایر جریانات به بعد از صدور حکم دادگاه عالی فدرال در این باره موکول شده است.

این عضو ارشد حزب دمکرات تصریح کرد: تا زمان صدور حکم دادگاه عالی فدرال درباره قانونی بودن یا نبودن ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری، هیچ گونه نشستی با اتحادیه میهنی برگزار نخواهد شد.

یادآور می شود ایوب احمد عضو اتحادیه میهنی کردستان تأکید کرد ریبر احمد نامزد حزب دمکرات کردستان به دلیل اینکه ضعیف تر از هوشیار زیباری است خارج از گردونه رقابت ها برای ریاست جمهوری عراق است و هیچ گونه توافقی بین دو حزب اصلی اقلیم کردستان درباره نامزد مشترک صورت نگرفته است.

کد خبر 27948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha