HDP خواستار آموزش به زبان کردی است

سرویس ترکیه – سخنگوی HDP اعلام کرد یک درس اختیاری «آموزش زبان کردی» کافی نیست و این حزب خواستار «آموزش به زبان کردی» است.

به گزارش کردپرس، ابرو گونای سخنگوی حزب کردی دموکراتیک خلق ها (HDP) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد این حزب خواستار «آموزش به زبان کردی» در ترکیه است.

گونای در پاسخ به پرسش K24 در این باره گفت: «یک درس اختیاری [آموزش زبان کردی] برای 40 میلیون کرد کافی نیست. باید آموزش به زبان کردی عملی شود.»

لازم به ذکر است اینک در مدارس ترکیه دانش آموزان در صورت تمایل می توانند درس «آموزش زبان کردی» را انتخاب کنند.

گونای افزود: «ما معتقدیم آموزش به زبان مادری یک ضرورت است. ما می خواهیم این درس اختیاری همچنان برقرار باشد، اما ضرورت جدی تر این است که آموزش به زبان مادری صورت بگیرد. فعالیت ما در این راستا ادامه دارد. یک پلاتفورم که ما نیز در آن حضور داریم در دیاربکر در این باره بیانیه ای صادر خواهد کرد که ما هم از آن حمایت می کنیم.»

سخنگوی HDP دربارۀ صدور حکم آزادی صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک سابق این حزب از سوی دادگاه حقوق بشر اروپا نیز گفت HDP از حکومت ترکیه می خواهد این حکم را اجرا و دمیرتاش را آزاد کند.

گونای افزود HDP برای فراهم کردن مقدمات اجرای حکم آزادی دمیرتاش کمیته ای تشکیل داده است تا هم از بعد حقوقی و هم بعد سیاسی موضوع را پیگیری کند.

کد خبر 2797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha