مراقبت‌های ویژه بارداری در روزهای کرونایی

سرویس کردستان- مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مادران باردار از نظر ابتلا به بیماری کرونا و فرم شدید بیماری، نسبت به سایر بالغین همسن در معرض خطر بیشتری نیستند اما نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، آرزو فلاحی با اشاره به اهمیت پیشگیری از بیماری کووید 19 در ایام بارداری، اظهار کرد :خانم های باردار از نظر ابتلا به بیماری کرونا و فرم شدید بیماری، نسبت به سایر بالغین همسن در معرض خطر بیشتری نیستند.

وی بیان کرد :حساسیت بدنی زنان در دوران بارداری با سایر دوران زندگی متفاوت است و این افراد در این ایام نیازمند مراقبت بیشتری هستند، که تحقق این امر مستلزم خود مراقبتی و همچنین مراقبت همراهان او در طول این مدت است.

مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، افزود: در حال حاضر شواهدی مبنی بر انتقال بیماری کرونا از مادر به جنین یا در حین زایمان در دسترس نیست.

دکتر فلاحی خطاب به مادران باردار اضافه کرد: اطلاعات خود را در زمینه بیماری کرونا از منابع معتبر کسب کنید و از ورود به اماکن شلوغ به خصوص فضای بسته و بدون تهویه مناسب خودداری نمایید.

وی در ادامه تصریح کرد: مادران باردار از سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی به خصوص درساعات شلوغ خودداری کنند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه برای انجام ورزش به جای اماکن بسته بیشتر از فضاهای باز استفاده کنید، عنوان کرد: تا حد امکان از منزل خارج نشوید و در هنگام حضور در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنید.

مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: خانم‌های باردار اگر در حال مصرف دارو با تجویز پزشک هستند، دارو را به میزان کافی در دسترس داشته باشند و با دسترسی به تب سنج در در صورت لزوم، تب خود را اندازه گیری کنند.

دکتر فلاحی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه مادران باردار در ایام کرونا برای پیشگیری و عدم ابتلا به ویروس بدون حضور در اجتماع و دورهمی‌های خانوادگی با دوستان و فامیل خود از طریق تلفن یا شبکه‌های اجتماعی در ارتباط باشند، اذعان کرد: دستان خود را مکرر با آب و صابون بشویید و در صورت عدم دسترسی به آب و صابون ضدعفونی کنید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی در ایام بارداری گفت: قبل از غذا، بعد از استفاده ازسرویس بهداشتی، سرفه، عطسه و تخلیه بینی، حضور در اماکن عمومی، تماس با سطوح اماکن عمومی و تماس با سایر افراد دستان خود را بشویید.

دکتر فلاحی تاکید کرد: در اپیدمی کرونا از تماس با بیمار به خصوص افرادی که سرفه دارند،از دست زدن به صورت، بینی وچشم‌ها، شرکت در جلسات، دورهمی ها وسایر تجمعات خودداری کنید.

وی با بیان اینکه زنان باردار در صورت ابتلا به کرونا و داشتن علائم به ماما و متخصص زنان خود اطلاع دهند ، افزود: به توصیه های پزشک خود در خصوص نحوه ملاقات‌های پیش از زایمان عمل کنید و نگرانی های خود در مورد کرونا را با پزشک خود یا پرسنل بهداشتی درمانی در میان بگذارید.

کد خبر 2820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha