احداث ٣ مدرسه در آذربایجان‌غربی از محل اعتبارات بازآفرینی شهری

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از احداث ٣ مدرسه ١٢ کلاسه با اعتبار ۴٨٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری در استان خبر داد.

به گزارش کردپرس، سیدمحسن حمزه‌لو با بیان این خبر گفت: مدارس در محلات هدف بازآفرینی جهت افزایش سرانه آموزشی و ارتقای شاخص‌های توسعه شهری احداث می‌شود.

او به واگذاری ۴۶ هکتار از اراضی دولتی برای کاربری آموزشی در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به توافقات انجام گرفته برای تغییر کاربری اراضی و افزایش سرانه‌های آموزشی لازم است یک کار مشترک بین‌بخشی عملیاتی شود تا بخشی از کاستی‌های این حوزه جبران شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی برنامه جامع بازآفرینی شهری را نیز یکی از سیاست‌های جدی در مقوله ارتقای زندگی شهری به ویژه در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده دانست و تصریح کرد: این برنامه، سیاستی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهری تدوین شده و به ارتقای قابلیت زیست پذیری شهرها و کیفیت زندگی شهروندان کمک می‌کند.

حمزه‌لو، محور اول در برنامه بازآفرینی شهری را بهبود خدمات عمومی شهری شامل فضای آموزشی، درمانی و ورزشی و در گام دوم ارتقای زیرساخت‌های شهری مثل خدمات زیربنایی و ساماندهی فضاهای شهری دانست و ادامه داد: در مرحله بعد، توانمندسازی اقتصادی محلات هدف از طریق ارائه آموزشهای کاربردی انجام می‌شود.

او بیان کرد: مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان غربی در قالب این برنامه توانسته بسیاری از راه حل‌ها را عملیاتی سازد و با تأکید بر مشارکت مردمی، شاخص کیفیت زیستگاههای شهری را ارتقا دهد.

تعریف پروژه برای ۵ هزار و ۴١٣ متقاضی نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در ادامه اظهار کرد: همزمان با پالایش ۵۴ هزار و ۵۶ خانوار ثبت‌نامی در قانون جهش تولید مسکن برای ۵ هزار و ۴١٣ خانوار پروژه‌ اجرایی تعریف شده است.

سیدمحسن حمزه‌لو با اعلام اینکه مطالعات آماده‌سازی اراضی الحاق به محدوده در شهرهای ارومیه، مهاباد و نقده تکمیل شده، ادامه داد: مطالعات مراحل اول و دوم اراضی الحاق به محدوده در شهرهای مهاباد و سردشت نیز انجام شده است.

او از ثبت ٢ هزار و ٣۵٩ قرارداد واگذاری اراضی برای تأمین نیازهای بخش مسکن در این طرح بزرگ خانه‌سازی خبر داد و تصریح کرد: زمین‌های مستعد برای تولید مسکن در اکثر شهرهای شناسایی شده که با اتمام فرایندهای الحاق به محدوده و تغییر کاربری به چرخه تولید مسکن وارد می‌شوند.

گفتنی است؛ آذربایجان غربی رتبه ۱۲ را در خصوص تعداد کلاس های ناامن کشوری دارد و اکنون ۷۷۰ کلاس درس استان نیازمند تخریب و بازسازی هستند و ٣ هزار و ١٩٨ کلاس درس نیز نیازمند مقاوم سازی هستند.

کد خبر 28240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha