قضات تلاش مضاعفی برای کاهش موجودی شعب دادگستری داشته باشند

سرویس کردستان - رئیس کل دادگستری کردستان گفت: قضات با تلاش مضاعف می توانند برای کاهش موجودی شعب دادگستری نقش مهمی داشته باشند.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در دیدار با رئیس دادگستری و قضات شهرستان دیواندره، بر ضرورت خوش اخلاقی در برخورد با ارباب رجوع تاکید کرد و گفت: کار توأم با اخلاص همواره نتایج ارزشمند و ماندگاری به همراه دارد و سبب توفیق دنیوی و اخروی می شود.

وی بر لزوم ساماندهی آمار پرونده های شعب این شهرستان تاکید کرد و افزود: خوشبختانه آمار موجودی شعب دادگستری استان کردستان به ثبات نسبی رسیده ولکن در شعب اجرای احکام هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم و می طلبد تا قضات با تلاش مضاعف درصدد کاهش موجودی این شعب نیز باشند.

رئیس کل دادگستری کردستان خطاب به قضات اظهار کرد: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضائیه در بحث مربوط به زندان و استفاده از تاسیسات ارفاقی برای زندانیان، باید نگاه همکاران قضایی به سمتی باشد که از بازداشت های بی مورد پرهیز کنند و تنها در مواردی که واقعا زندان ضرورت دارد، اقدام به بازداشت متهمین کنند.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم صدور آرای دقیق و متقن توسط قضات تاکید کرد و ادامه داد: در صدور آرای قضایی نباید هیچگاه کیفیت فدای کمیت شود و قضات باید ضمن صدور آرای دقیق در مدت زمان مناسب نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

وی یادآور شد: پرونده های مربوط به تصادفات در استان به شورای حل اختلاف ارجاع شده و این مسئله سبب می شود تا از آمار ورودی پرونده ها به دادگستری کاسته شود.

کد خبر 28254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha