فعالان بخش خصوصی حضوری پررنگ در نمایشگاه بین‌المللی عراق داشته‌ باشند

سرویس کرمانشاه _ بهزاد باباخانی معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در نمایشگاه بین المللی عراق به اتباع عراقی و سایر کشورها معرفی می‌شود و بستر مناسبی برای معرفی توان و ظرفیت‌های بخش خصوصی استان کرمانشاه در حوزه های مختلف است.

به گزارش کردپرس معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در گفتگو با کردپرس عنوان کرد: نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری عراق از 8 تا 11 فروردین ماه سال آینده در بغداد برگزار می‌شود و این رویداد فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی های استان در حوزه های مختلف خدمات فنی و مهندسی، ساختمان، صنعت و ... برای مشارکت در پروژه های سرمایه گذاری این کشور است.

باباخانی تاکید کرد: ضرورت دارد تولیدکنندگان و صاحبان صنایع و فعالین بخش خصوصی کرمانشاه حضوری پررنگ در این نمایشگاه داشته‌ باشند.

وی عنوان کرد: مناسبات بسیار دوستانه و نزدیک میان دو کشور و بهبود نسبی وضعیت اقتصادی و مالی عراق پس از شکست داعش، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری و یا صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشور در حال توسعه برای بخش خصوصی استان فراهم آورده است.

باباخانی یادآور شد: همچنین این بستر متقابل سرمایه گذاری برای بخش خصوصی عراق در کرمانشاه و با همکاری در حوزه هایی مانند گردشگری سلامت در استان وجود دارد و می توان این قابلیت ها را در این نمایشگاه معرفی کرد.

وی گفت: در این نمایشگاه بین المللی علاوه بر فرصت ارائه قابلیت های جذب سرمایه گذاری استان، فرصت های سرمایه‌گذاری عراق به کشورهای دیگر معرفی می شود و اگر بخش خصوصی کرمانشاه مشارکت فعالی نداشته باشد بی گمان این فرصت نصیب کشورهای عربی و یا ترکیه و دیگر کشورها خواهد شد.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه همچنین این نمایشگاه را اولین رویداد مهم سرمایه گذاری بعد از کرونا دانست که استفاده از آن را نیازمند مشارکت ویژه از سوی بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه همزمان با برگزاری این نمایشگاه، نخستین اجلاس مشترک سرمایه‌گذاری دو کشور با حضور وزرای اقتصاد ایران و عراق و ‌یک هزار ‌سرمایه‌گذار‌ عراقی و ایرانی ‌برگزار خواهد شد، گفت:‌ نقطه تمایز این رویداد، برگزاری کارگاه‌های جانبی با هدف بررسی قوانین و مقررات و پروژه‌های سرمایه‌گذاری فیمابین دو کشور است.

کد خبر 28342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha