در مقابل عدم پرداخت مطالبات دولت مرکزی توسط اربیل، دست بسته نخواهیم ماند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - حاکم الزاملی نایب رئیس مجلس عراق تأکید کرد بغداد درباره عدم پرداخت مطالباتش از سوی دولت اقلیم کردستان، دست بسته نخواهد بود.

به گزارش کرد پرس به نقل از رسانه های عراق، الزاملی در توییتی پس از جلسه با وزیر اقتصاد این کشور درباره نرخ برابری دینار عراق در مقابل دلار آمریکا نوشت: دولت اقلیم کردستان باید بدهی هایش را به دولت مرکزی بپردازد.

نایب رئیس مجلس عراق همچنین افزود: بغداد درباره عدم پرداخت مطالباتش از سوی دولت اقلیم کردستان، دست بسته نخواهد بود.

الزاملی خاطرنشان کرد: مسئولان اقلیم کردستان را به مجلس دعوت کرده ایم و جلسه با حضور آنها علنی خواهد بود.

یادآور می شود حاکم الزاملی از اعضای ارشد جریان صدر می باشد که پس از انتخابات پارلمانی مهر ماه گذشته در عراق، با حزب دمکرات و ائتلاف تحت رهبری رهبری محمد حلبوسی، یک جبهه مشترک را تشکیل داده اند. حزب دمکرات امیدوار است با بهره گیری از این جبهه سه جانبه، نامزد مورد نظرش را به ریاست جمهوری عراق برساند. اظهارنظر این عضو ارشد جریان صدر در شرایط کنونی، جبهه مشترک این سه جریان را بیش از پیش دچار تزلزل می کند.

لازم بە ذکر است؛ سخنگوی حزب دمکرات کردستان (پارتی) در سخنانی به همپیمانان این حزب در مجلس عراق هشدار دادە و گفت باید در کنار این حزب علیە تصمیماتی کە در عراق بر ضد اقلیم کردستان اتخاد می شود؛ موضع گیری کنند.

محمود محمد در این مورد گفت کە ائتلاف سە جانبە با انتخاب رئیس مجلس پایان نیافتە و لازم است کە دیگر طرف های این ائتلاف نیز در در کنار حزب دمکرات بودە و در خصوص تصمیماتی کە علیە اقلیم کردستان در عراق اتخاذ می شود، موضع گیری کردە و از مواضع پارتی حمایت کنند.

وی خاطر نشان ساخت؛ با وجود اینکە انتخاب رئیس مجلس انجام شدە، اما هنوز انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر باقی ماندە است و اقدامات و مقاطع پیش رو در عراق، نیاز طرف های ائتلاف سە جانبە به یکدیگر را اجتناب ناپذیر ساختە است.

کد خبر 28347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha