تعداد ۱۴۸۴ دستگاه ماینرغیر مجاز در کردستان کشف شد

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۴۸۴ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال در استان کردستان شناسایی‌ و کشف شده است.

به گزارش کرد پرس، هیوا لهونیان به اهمیت و جایگاه صنعت برق در جامعه اشاره کرد و گفت: تامین برق پایدار و مطمئن برای شهروندان، زمینه تامین آرامش و ایجاد حس امنیت را برای مردم تثبیت خواهد کرد که شرکت توزیع برق استان کردستان در همین راستا طی ۲ سال اخیر گام های خوبی برداشته است.

وی کشف و ضبط دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال را یکی از مهمترین فعالیت های این شرکت جهت برقراری امنیت در جامعه عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۴۸۴ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال در استان کردستان با همکاری مراجع قضایی و انتظامی شناسایی‌ و کشف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه بیشترین تعداد ماینرهای کشف شده با ۲۹۶ دستگاه مربوط به شهرستان مریوان است، افزود: دهگلان با ۲۹۴ دستگاه و امور برق شمال سنندج نیز با ۲۲۴ دستگاه به ترتیب بیشترین دستگاه های کشف شده را به خود اختصاص داده اند.

لهونیان ادامه داد: برای تولید و استخراج یک بیت کوین بیش از ۳۰۰ مگاوات ساعت برق موردنیاز است و این میزان انرژی بیشتر از مصرف ۳۵هزار مشترک خانگی درطول شبانه روز است.

وی در ادامه به انرژی های هدر رفته در این خصوص اشاره کرد و یادآور شد: میزان کیلو وات ساعت تخصیص داده شده به استخراج رمز ارز از ابتدای سال تاکنون ۴ هزار و ۴۰۰ کیلووات ساعت بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با تاکید بر اینکه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار می تواند از سرقت شبکه تا حد زیادی جلوگیری کند، بیان کرد: طول شبکه فشار ضعیف هوایی استان کردستان 5 هزار و ۷۰۰ کیلومتر است که تاکنون قریب به 3 هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

کد خبر 28377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha