تاکید سبزهای استرالیا بر گفتگوی دوباره کردها و ترکیه

سرویس جهان- جمعی از مقامات ارشد حزب سبزهای استرالیا خواستار شروع مجدد مذاکره صلح میان ترکیه و کردهای این کشور شدند.

به گزارش کردپرس به نقل از نشریه گرین لفت استرالیا، جمعی از مقامات ارشد حزب سبزهای استرالیا ضمن تاکید بر رعایت حقوق کردهای ترکیه از سوی دولت این کشور، آغاز مجدد گفتگو میان دولت و کردها را در کاهش تنش در ترکیه موثر دانستند.

آدام باندت، رهبر سبزهای استرالیا در بازدید از دفتر جامعه دموکراتیک کردهای استرالیا گفت: آنهایی که در استرالیا از آزادی و حقوق بشر بهره مند هستند باید به کسانی که در ترکیه از این حقوق بهره مند نیستند کمک کنند.

سناتور جانت رایس، سخنگوی این حزب نیز ضمن انتقاد از سرکوب سیاسی حزب کردگرای دموکراتیک خلقها از سوی دولت ترکیه تاکید کرد ترکیه باید با پیروی از احکام صادر شده توسط دادگاه حقوق بشر اروپا، کسانی را که به دلایل حقوق بشری زندانی کرده آزاد کند.

او با اشاره به زندانی بودن عبدالله اوجالان، رهبر پ.ک.ک تاکید کرد نقش اوجالان در مذاکرات کردها با ترکیه حیاتی است اما زندانی بودن او مانع از تحقق مذاکره و صلح در این کشور می شود.

نمایندگان حزب سبزهای استرالیا در پارلمان این کشور ضمن انتقاد از سکوت غربیها و بویژه استرالیا در برابر سرکوب کردها توسط ترکیه، خواستار اعتراض استرالیا به این مسئله شده و از دولت این کشور خواستند حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک را از لیست گروه های تروریستی دولت خارج کند.

کد خبر 28387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha