تشکیل منطقه آزاد مشترک تجاری با عراق به رونق سرمایه گذاری کمک می کند

سرویس کرمانشاه _ بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه گفت: تشکیل منطقه آزاد مشترک تجاری با کشور عراق گامي مهم در رونق مبادلات تجاري و جذب سرمايه گذاري خارجي است.

به گزارش کردپرس؛ «بهمن اميري مقدم» در گفتگوي زنده تلويزيوني در برنامه سلام تهران شبكه 5 سيما؛ اظهار کرد: اولويت اصلي برنامه هاي استان كرمانشاه كاهش نرخ بيكاري، ايجاد اشتغال پايدار و رفع مشكلات جوانان است و البته كه رفع معضل 50 ساله بیکاری استان کرمانشاه به عنوان دغدغه و مشكل اصلي نيازمند تلاش شبانه روزي، همدلي و همراهي و مشاركت مردم است.

اميري مقدم نرخ بيكاري فعلي استان را همچنان بالاتر از ميانگين كشوري و نگران كننده دانست و گفت: بر اين اساس كاهش نرخ بيكاري و ايجاد اشتغال در اولويت برنامه هاي ما قرار دارد كه محور تحقق اين برنامه ها استفاده از ظرفيت ها و پتانسيل هاي استان به ويژه در حوزه سرمايه گذاري براي رونق توليد و اشتغال پايدار است.

استاندار كرمانشاه؛ تمركز بر رونق و جهش توليد براي ايجاد اشتغال پايدار و تقويت روحيه خودباوري با تكيه بر توان داخلي را خاطرنشان کرد و افزود: كرمانشاه را به عنوان حامي ويژه بخش توليد و فعالان اقتصادي براي سرمايه گذاري معرفي مي كنيم و در همايش بزرگي تخصص ها، اولويت و ظرفيت هاي اين استان را معرفي خواهيم كرد.

وي با بيان اينكه دارا بودن 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق (کُرد و عرب نشین) و 6 مرز رسمی و بازارچه فعال فرصت های بي بديلي جهت بالندگی و توسعه اقتصادی و گسترش مراودات و مبادلات منطقه ای و بین المللی پیش روی کرمانشاه قرار داده است؛ گفت: با احیای مراکز خدمات سرمایه گذاری و تشکیل منطقه آزاد مشترک تجاری با کشور عراق گامي مهم در رونق مبادلات تجاري و جذب سرمايه گذاري خارجي برخواهيم داشت و در کرمانشاه به صورت ويژه و در عمل نه شعار حامی سرمایه گذاران و تولید کنندگان هستيم.

اميري مقدم تأكيد كرد: در جهت دهی منابع و اهداف تدوین شده بر تسهیل سرمایه گذاری، حمایت از تولید کنندگان فعلی و تسریع امور متقاضیان جدید تأكيد داريم تا بتوانیم با جذب سرمایه گذار بخش تولید را رونق و افزایش اشتغالزایی را داشته باشیم و استان امن و حامی سرمایه گذاری معرفی شویم؛ بی شک مشوق های ویژه ای در کرمانشاه خواهیم داشت.

وي گفت: بهبود وضعیت فضای کسب و کار و صدور مجوزها در کوتاهترین زمان ممکن در تدوین اهداف استان برای جذب سرمایه گذاران لحاظ شده است و با توجه به اهميت، ضرورت و نقش سرمايه‌گذاري در رونق‌دهي به اقتصاد استان، در زمینه تسهیل و تسریع در تشویق، پذیرش و حمایت از سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی آنها به متقاضیان سرمایه‌گذاری جهت هدایت منابع مورد نظر به زيرساخت‌های مورد نیاز فعالانه کار خواهیم کرد و این اقدامات را برای متقاضیان تشریح خواهیم کرد.

اميري مقدم خاطر نشان کرد: برای هر یک از مناطق و شهرستانهای استان تخصصها و اولویت هایی را مشخص کرده ایم که با جهت دهی صحیح به منابع و بهره گیری از مطالعات صورت گرفته در عرصه ارتقای شاخص های کمی و کیفی توسعه ای محکم و استوار گام برخواهیم داشت و زمینه توسعه مردم محور را با شناخت ظرفیت ها و بر پایه توانمندی های بومی و پشتیبانی ملی فراهم می کنيم.

کد خبر 28463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha