تعداد اعضای فراکسیون "ثبات وطنی" به بیش از 150 نماینده خواهد رسید

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ائتلاف دولت قانون از جریانات زیر مجموعه چارچوب هماهنگی جریانات شیعه عراق اعلام کرد تعداد اعضای فراکسیون "ثبات وطنی" تاکنون به حدود 140 نماینده رسیده است و به احتمال زیاد تا قبل از ماه رمضان آینده به بیش از 150 نماینده خواهد رسید.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "کاظم الحیدری" در این باره گفت: امیدواریم برای عبور از مرحله بن بست سیاسی، با جریان صدر به تفاهماتی برسیم در صورت عدم موفقیت در این زمینه، مسائل بسیار پیچیده خواهد شد.

یادآور می شود جریان صدر در انتخابات پارلمانی اکتبر / مهر ماه گذشته عراق اکثریت نسبی کرسی های مجلس را به دست آورده و با ائتلاف اولیه با جریان السیاده به رهبری محمد حلبوسی رئیس مجلس عراق و حزب دمکرات کردستان، درصدد تشکیل "دولت اکثریت" در این کشور است. جریانات باسابقه شیعه که در انتخابات اخیر تعداد کرسی هایشان در مجلس کاهش یافته است ضمن اعتراض به نتایج انتخابات، ائتلافی موسوم به "چارچوب هماهنگی" را تشکیل داده و بر ضرورت تشکیل دولت توافقی با حضور همه جریانات سیاسی برنده انتخابات تأکید دارند. تلاش ها برای دستیابی چارچوب هماهنگی و جریان صدر به یک توافق برای تشکیل دولت آتی عراق تاکنون بی نتیجه بوده است. حزب دمکرات کردستان نیز امیدوار است با پشتیبانی جریان صدر و ائتلاف السیاده، نامزد مورد نظرش را بر کرسی ریاست جمهوری عراق بنشاند.

کد خبر 28578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha