آمار پایین واکسیناسیون کرونا در ٦ شهرستان آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: شهرستان های پیرانشهر، چالدران، سردشت ، چایپاره ، خوی و ماکو همچنان در واکسیناسیون عقب هستند و متاسفانه رعایت شیوه ها نامه های بهداشتی در استان پایین است.

به گزارش کردپرس، دکتر سید جلیل موسوی با اشاره به کاهش حدود ۵۰ درصدی بیماران سرپایی کرونا در استان در جمع خبرنگاران افزود: آمار بیماران بستری نیز بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است.

او ادامه داد: بیماران بستری در ICU حدود ۴ درصد و بیماران فوتی با PCR مثبت هم ۳۳ درصد کاهش یافته و بیماران فوتی با PCRمنفی ثابت مانده است.

متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه نسبت تست مثبت در افرادی که PCR داده اند، ۵۰ درصد است، گفت: این بدین معنی است که امیکرون همچنان تاحدودی واکسن گریز و PCR گریز است و بررسی ها نشان می دهد پیک امیکرون را پشت سر گذاشته ایم و در شیب نزولی موج ششم کرونا هستیم.

موسوی با اشاره به رنگبندی کرونا در استان اظهار کرد: ۹ شهرستان قرمز ، ۴ شهرستان نارنجی و ۴ شهرستان در وضعیت زرد است.

دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان در خصوص شرایط واکیسناسیون هم گفت: شهرستان های پیرانشهر، چالدران، سردشت ، چایپاره ، خوی و ماکو همچنان در واکسیناسیون عقب هستند و افزایش این روند نیازمند همت مضاعف مسئولین است.

او تاکید کرد: هم میهنان از فرصت استفاده کرده نسبت به واکسیناسیون و تکمیل آن به ویژه بچه های ۵ سال به بالا و واکسیناسیون نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال اقدام کنند. همچنین سالمندان، افراد پرخطر و دارای بیماری های زمینه ای در اولویت دریافت و تکمیل واکسیناسیون هستند.

موسوی با ابراز تاسف از اینکه رعایت شیوه ها نامه های بهداشتی در استان پایین بوده و رضایت بخش نیست، گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بهبود شرایط و ادامه ان نقش حیاتی دارد و واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه ها لازم و ملزوم و مکمل هم هستند.

متخصص بیماریهای عفونی افزود: تغذیه مناسب ، پرهیز از استرس و اضطراب ، خواب و استراحت کافی ،پرهیز از کارهای سنگین در اب و هوا نامتعادل و ... در حفظ سلامتی مهم است.

کد خبر 28739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha