کشف 26 هزار عدد مواد محترقه در کردستان/135 کیلوگرم مواد پیش ساز کشف شد

سرویس کردستان - فرمانده انتظامي کردستان از كشف 10 هزار عدد ماده محترقه غیر مجاز در بانه و 16 هزار عدد دیگر در قروه و همچنین کشف 135 کیلوگرم مواد پیش ساز مواد محترقه در سنندج خبر داد.

به گزارش کرد پرس، سردار علی آزادی گفت: در راستاي اجراي طرح ارتقای امنيت اجتماعي و تشديد مبارزه با تهيه و توزيع كنندگان مواد محترقه و با هدف پيشگيري از بروز حوادث ناگوار، مأموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي گزارشاتي را مبني بر نگهداري و فروش مواد محترقه در واحدهای صنفي در سطح شهر بانه دريافت و اقدامات قانوني خود را در اين راستا آغاز كردند.

وي افزود: مأموران با تحقيقات گسترده پيرامون موضوع و اطمينان از صحت آن، پس از هماهنگي با مقام قضايي موفق شدند در بازرسي از اين مغازه ها، تعداد بیش از 10 هزار عدد انواع مواد محترقه را كشف كنند.

فرمانده انتظامی کردستان همچنین از کشف بیش از 16 هزار عدد مواد محترقه غیر مجاز در عملیات ماموران شهرستان قروه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه پایانی سال و سودجویی عده ای در خرید و فروش مواد محترقه قاچاق بین نوجوانان و جوانان طرحی عملیاتی توسط ماموران پلیس امنیت به اجرا گذاشته شد.

سردار آزادی ادامه داد: در این طرح که با هماهنگی مقام قضائی انجام شد تعداد بیش از 16 هزار عدد مواد محترقه غیر مجاز از منزل متهم کشف و یک نفر نیز در این رابطه دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کشف 135 کيلو گرم مواد پیش ساز مواد محترقه شامل اکليل و سرنج خبر داد و یادآور شد: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با تهيه و توزيع مواد محترقه، انجام بررسی های تخصصی از فعالیت مجرمانه فردی در رابطه با تهیه و توزیع مواد محترقه خطرناک در منزل مسکونی اش در یکی از محلات شهر سنندج اطمینان حاصل و اقدامات قانونی خود را در این رابطه انجام دادند.

فرمانده انتظامی کردستان بیان کرد: پس از رصد اطلاعاتي و هماهنگي قضائي مکان مذکور توسط ماموران انتظامی شهرستان مورد بازرسي قرار گرفت که در نتيجه آن مقدار 135 کيلوگرم مواد پیش ساز، اکليل و سرنج کشف شد.

سردار آزادی با بیان اینکه اکلیل و سرنج در تهیه مواد محترقه خطرناک کاربرد دارد، به شهروندان توصیه کرد: هرگونه اخبار و اطلاعات خود در رابطه با فعاليت مجرمانه قاچاقچيان مواد محترقه را از طريق تماس با تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

کد خبر 28741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha