رودخانه مهاباد رنگ خون گرفت

سرویس آذربايجان غربى- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از ورود خونابه یک واحد کشتارگاه در پی عدم تصفیه مناسب به داخل رودخانه مهاباد خبر داد.

فاروق سخنور در گفت و گو با خبرنگار کردپرس گفت: با عبور خونابه حاصل از كشتار دام این كشتارگاه از مسیر خاکی و ورود آن به رودخانه مهاباد اداره حفاظت محیط زیست به قضیه ورود کرده و رونوشت آن را تقدیم دادستانی شهرستان کرده است.

او ادامه داد: در حال حاضر اخطاریه برای این واحد صنعتی صادر شده و جز واحدهای آلاینده قرار گرفته است. اگر تا ١٥ روز آینده به رفع مشکل پیش آمده اقدام نکنند با حکم دادستانی واحد کشتارگاه پلمب خواد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: این واحد پیشتر نیز جز صنایع آلاینده بوده و در این سال ها با راه اندازی تصفیه خانه توانسته بود به فعالیت ادامه بدهد اما در روزهای اخیر بدون تصفیه پساب و خونابه دام را راهی رودخانه کرده است.

سخنور تاکید کرد: این گونه پساب علاوه بر تخریب محیط زیست انسانی، باعث آلودگی زیست رودخانه و از بین رفتن ماهیان و آبزیان می شود و حیات انسانی را هم تهدید می کند.

گفتنی است؛ رودخانه مهاباد یکی از سرچشمه‌های تأمین آب برای کشاورزان، دامداران منطقه و همچنین دریاچه ارومیه است، با این حال روزانه تخلیه فاضلاب، ورود پساب واحدهای صنعتی حیات زیستی آن را تهدید می کند.

کد خبر 28857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha