حمایت حزب دمکرات از نامزد مورد توافق جریان صدر و چارچوب هماهنگی برای نخست وزیری عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تأکید کرد: این فراکسیون از هر نامزدی برای نخست وزیری عراق که چارچوب هماهنگی و جریان صدر درباره وی توافق کنند حمایت خواهد کرد. وی همچنین از رهبران چارچوب هماهنگی و جریان صدر خواست در زمینه پایان دادن به بن بست سیاسی در کشور تسریع کنند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، محما خلیل عضو ایزدی حزب دمکرات در این باره گفت: تماس های تلفنی سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر با سران احزاب و فراکسیون های سیاسی، باعث آب شدن یخ روابط به ویژه در تعامل بین این جریان با چارچوب هماهنگی جریانات شیعه شده است. به ویژه اینکه دو جریان مذکور، بزرگترین فراکسیون های روند سیاسی عراق هستند.

محما خلیل افزود: حزب دمکرات کردستان امیدوار است رهبران جریان صدر و چارچوب هماهنگی درباره معرفی نامزد پست نخست وزیری در سریع ترین زمان ممکن به توافق برسند تا به بن بست سیاسی کنونی پایان دهند.

این نماینده کرد مجلس عراق تصریح کرد: حزب دمکرات بدون داشتن هیچ گونه تردیدی از هر نامزدی که چارچوب هماهنگی و جریان صدر در نشست مجلس درباره وی توافق کنند حمایت می کند.

یادآور می شود سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر اخیرا در تماس تلفنی با شماری از سران جریانات سیاسی عراق از جمله نوری مالکی رهبر ائتلاف دولت قانون، درباره مسائل مهم عراق به گفتگو و تبادل نظر پرداخت. تماس تلفنی بین صدر و مالکی، با توجه به تنش های طولانی در روابط طرفین از اهمیت ویژه ای در زمینه پایان بن بست سیاسی عراق و افزایش امید به تشکیل دولت جدید در این کشور برخوردار است.

کد خبر 28993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha