تماس تلفنی صدر با مالکی، نشان دهنده وجود شکاف در ائتلاف وی با حلبوسی و بارزانی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک تحلیلگر سیاسی عراقی تأکید کرد تماس تلفنی مقتدی صدر رهبر جریان صدر با نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون نشان دهنده وجود شکاف در ائتلاف سه گانه بین صدر، حلبوسی و بارزانی است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، هیثم الخزعلی در این باره گفت: تماس تلفنی رهبر جریان صدر با نوری مالکی و عدم اطلاع قبلی مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات و محمد حلبوسی رئیس مجلس عراق از این تماس تلفنی، بیانگر وجود شکاف در ائتلاف سه گانه صدر، حلبوسی و بارزانی است.

خزعلی افزود: تماس بین صدر و مالکی و برخی جریانات دیگر غیر از شخصیت های فوق، نشان دهنده وجود حالتی از بی اعتمادی بین طرف های مختلف ائتلاف سه گانه است.

این تحلیلگر عراقی خاطرنشان کرد: تحولات در زمینه تعامل بین سران چارچوب هماهنگی و جریان صدر باعث شده است سران جریانات اهل سنت و حزب دمکرات، گزینه هایشان را مورد بازبینی قرار دهند.

یادآور می شود سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر اخیرا در تماس تلفنی با شماری از سران جریانات سیاسی عراق از جمله نوری مالکی رهبر ائتلاف دولت قانون، درباره مسائل مهم عراق به گفتگو و تبادل نظر پرداخت. تماس تلفنی بین صدر و مالکی، با توجه به تنش های طولانی در روابط طرفین از اهمیت ویژه ای در زمینه پایان بن بست سیاسی عراق و افزایش امید به تشکیل دولت جدید در این کشور برخوردار است. مقتدی صدر پیشتر با محمد حلبوسی رئیس مجلس و مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات به تفاهمی برای انتخاب سران قوا دست یافته بود و این ائتلاف سه گانه بر تشکیل دولت اکثریت، بدون حضور همه جریانات برنده و مخالفت با دولت توافقی تأکید کرده بود.

کد خبر 28995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha