افزایش کشفیات مواد مخدر در قروه/هشدار برای سرقت های خُرد

سرویس کردستان- فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قروه از افزایش کشفیات کالاهای قاچاق و مواد مخدر و پرونده جرایم سایبری در کنار کاهش تصادفات خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، شامگاه سه شنبه نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قروه با خبرنگاران برگزار شد.

«علیرضا صفری» در این نشست به ارائه گزارش عملکرد یک ساله و مقایسه آن با سال گذشته پرداخت و بیان کرد: کشف انواع کالاهای قاچاق به نسبت سال قبل با 57 درصد افزایش همراه بوده که از نظر ارزش ریالی هم این میزان 22 درصد افزایش داشته است.

او ازکاهش4 درصدی تعداد کل پرونده ها تشکیلی در شهرستان نسبت به مدت مشابه خبر داد و کشفیات در حوزه سرقت را با 9 درصد افزایش، اجرای طرح های امنیت محله محور را با 5 درصد افزایش و تعداد پرونده های مصالحه شده را 84 درصد افزایش عنوان کرد.

«صفری» به آمار حوزه تصادفات اشاره کرد و از کاهش 28 درصدی کل تصادفات گفت: تعداد تصادفات خسارتی 49 درصد کاهش، تعداد تصادفات جرحی 17 درصد کاهش، تعداد تصادفات فوتی 33 درصد کاهش، تعداد مجروحين 13 درصد کاهش، تعداد فوتی ها 33 درصد کاهش داشته است.

مطابق اظهارات او این میزان کاهش تصادفات نتیجه ایمن سازی نقاط حادثه خیز، آموزش کارشناسان تصادفات، آموزش مدارس، مساجد و ادارات و با برنامه ریزی صورت گرفته و تعامل سایر دستگاه ها بوده است.

«صفری» سپس به آمار حوزه مواد مخدر اشاره داشت و از افزایش 133 درصدی کشفیات انواع مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح کرد: در این حوزه افزایش 118 درصدی دستگیری معتادان متجاهر و افزایش 166 درصدی دستگیری خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر هم با اجرای طرح های مختلف ارتقای امنیت اجتماعی حاصل شده است.

او همچنین به افزایش 24 درصدی پرونده های جرایم سایبری و وقوع جرایم نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت که در حوزه پلیس فتا رصد فضای مجازی به صورت مستمر و شبانه روزی و به خوبی انجام می شود.

«صفری» تعداد کل تماس با مرکز فوریت های پلیسی را با 15 درصد افزایش، میانگین زمان حضور مأموران در صحنه را با 7 درصد افزایش، درصد رضايتمندی مردم از عملکرد 110 را با 10 درصد افزایش دانست.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قروه در ادامه از افزایش 5 درصدی شناسایی، کنترل و دستگیری اراذل و اوباش خبر داد و به افزایش 100 درصدی بازديدهای کنترلی و نظارتی از صنوف و اماکن عمومی و 20 درصدی طرح ارتقای امنیت اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی اشاره داشت.

«علیرضا صفری» از افزایش 13 درصدی تعداد تماس های گرفته شده با سامانه 197 گفت و این تماس ها را شامل 10 درصد افزایش تقدیر از مأموران، 112 درصد افزایش درخواست و پیشنهادات و 100 درصد هم کاهش شکایات عنوان کرد.

افزایش 30 درصدی امنیت مراسمات ملی و مذهبی هم دیگر مواردی بود که این مقام انتظامی از آن سخن گفت.

او سپس با اشاره به اینکه شعار پلیس در نوروز 1401 «پلیس هوشمند،قانون مداری،نشاط بهاری» است از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، پلیس را در تامین امنیت یاری نمایند و سپس هشدارهای لازم برای ایمنی در جامعه عنوان کرد.

هشدارهای پلیسی برای ایمنی در تعطیلات نوروز:

- عمدتاً وقوع سرقت ها نشات گرفته از بی توجهی به هشدارهای پلیسی است که با رعایت کردن آن می توان در کاهش سرقت ها پیشگیری کرد.

- روشن گذاشتن و رها کردن خودرو برای لحظاتی اندک زمینه را برای وسوسه سارقان فراهم کرده پس حتی در ثانیه هم نبایستی خودرو را رها کرد.

- یکی دیگر از وقوع سرقت ها، پایین بودن شیشه های خودرو در هنگام رها کردن آن است که بایستی رانندگان و سرنشینان همواره به این مهم توجه کنند، در معابرعمومی حتی با داشتن پارکینگ ایمن برای پارک خودرو نبایستی از خودرو خود غافل شوند و بایستی گاهاً کنترل شود.

- رانندگان عزیز بایستی همواره از قفل شدن در خودروی خود اطمینان حاصل کرده و سعی کنند خودرو خود را در مناطق خلوت، پرت، فاقد نور و روشنایی کافی پارک و یا رها نکنند.

- عدم استفاده از وسایل بازدارنده و تاخیری در افزایش وقوع سرقت ها از قبیل «قفل پدال و قفل فرمان» قطعاً تاثیرگذار است، حتی رها کردن کیف و وسایل قیمتی در داخل خودرو نیز می تواند زمینه سرقت را برای سارقان فراهم کند.

- ضمن استفاده از نگهبان، پس از اتمام ساعت کار از رها کردن وسایل و تجهیزات ساختمانی در محل اجتناب کرده و وسایل مذکور را در جای امن و قابل اطمینان نگهداری کنند .

- استفاده از دوربین های مداربسته با امکان انتقال آنلاین داده ها به گوشی همراه شما این شرایط را فراهم می آورد که از هر نقطه ای در داخل یا خارج کشور به صورت آنلاین وضعیت منزل خود را تحت نظر و بررسی داشته باشید و در صورت مشاهده سارقان سریعا مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع دهید.

- منزل شما، محل سکونت شماست نه گاوصندوق اشیا ذی قیمت، لذا توصیه می شود از نگهداری اموال با ارزش ریالی بالا در منزل خودداری و از صندوق امانات استفاده کنید .

- در زمان خروج از منزل چند جفت کفش را رو به خانه و به صورت نامرتب قرار دهید تا سارقان را در مورد حضور در منزل دچار اشتباه کنید./

کد خبر 29219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha