ازهاری: مرزی بودن کردستان نقش مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی کشور دارد

سرویس کردستان - رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کردستان گفت: كردستان ظرفيت و پتانسيل های فراوانی برای نقش آفرينی بيشتر در سپهر مليی دارد و يكی از اين ظرفيت های ارزشمند مرزی بودن است كه می تواند نقش مهمی در توسعه صادرات غير نفتی و تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی در سال آینده ایفا کند.

به گزارش کرد پرس، ارسلان ازهاری در ديدار با شماري از توليدكنندگان و فعالان اقتصادي استان کردستان، گفت: يكي از مهمترين برنامه هاي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان ها كه در قانون بودجه سال 1401 نيز برآن تاكيد شده، تلاش براي ارتقاي بهره وري و جذب سرمايه گذاري است و براي تحقق اين هدف دست همه كنش گران اقتصادي و سرمايه گذاران را براي ايفاي نقش بيشتر مي فشاريم.

وی با اشاره به محدوديت هاي منابع مالي كشور ناشي از تحريم هاي ظالمانه، اظهار كرد: توليد كنندگان و فعالان اقتصادي در ساليان اخير از مال و سرمايه خود براي كمك به بهبود اوضاع اقتصادي مايه گذاشتند.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کردستان افزود: استان كردستان ظرفيت و پتانسيل هاي فراواني براي نقش آفريني بيشتر در سپهر ملي دارد و يكي از اين ظرفيت هاي ارزشمند مرزي بودن است كه مي تواند نقش مهمي در توسعه صادرات غير نفتي و تحقق رشد اقتصادي 8 درصدي در سال آينده داشته باشد.

ازهاری با تاكيد بر اينكه بخشي از توسعه اقتصادي كردستان مديون نقش آفريني تشكل ها و فعالان اقتصادي است، ادامه داد: اين نقش آفريني ها و سرمايه گذاري ها بايد بيشتر از گذشته باشد چرا كه توسعه نيافتگي تاريخي باعث شده كه درآمد سرانه استان كمتر از نصف ميانگين كشوري باشد.

وی بر ضرورت اقتصادي تر كردن فعاليت ها در بخش هاي كشاورزي، خدمات، صنعت و گردشگري تاكيد كرد و یادآور شد: سازمان مديريت و برنامه ريزي به عنوان سازماني با مسئولیت راهبري و عهده دار رصد توسعه استان، در قانون بودجه سال آينده مسئوليت هاي سنگيني داشته که اميدواريم ارتقاي سطح رفاه و معيشت هم استاني هايمان را در پي داشته باشد.

کد خبر 29260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha