شورای امنیت ملی ترکیه بر ادامه عملیات نظامی در عراق و سوریه تاکید کرد

سرویس ترکیه- شورای امنیت ملی ترکیه پس ار تشکیل جلسه اعلام کرد که این کشور به عملیات خود علیه سازمان هایی که آنها را تروریستی می داند، در داخل و خارج از خاک ترکیه ادامه خواهد داد.

به گزارش کردپرس، نشست شورای امنیت ملی ترکیه (MGK) به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور در کاخ ریاست جمهوری در آنکارا برگزار شد. در این نشست ترکیه بر ادامه عملیات در خاک کشورهای عراق و سوریه همچنین در کردستان ترکیه به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی تاکید کرد.

به نوشته جمهوریت، در نشست شورای امنیت ملی که نزدیک به ۴ ساعت به طول انجامید، درباره موضوعات تداوم عملیات در خاک عراق، میانجیگری در جنگ روسیه و اوکراین، و پایبندی به مفاد کنوانسیون مونترو گفتگو و تبادل نظر شد.

در اطلاعیه منتشر شده پس از این نشست آمده است که «در این نشست گزارش عملیاتی ارائه داده شده است که ترکیه در داخل و خارج از مرز های خود در برابر انواع تهدیدات علیه وحدت و همبستگی ملی و بقای آن به ویژه از سوی سازمان های PKK/KCK-PYD/YPG، و داعش ترتیب داده است.»

در این اطلاعیه همچنین آمده است: «موضع میانه رو ترکیه در قبال تحولات شمال دریای سیاه و تلاش آن برای ایجاد صلح جهانی و منطقه‌ای از سوی این کشور نشان داده شده است. تلاش‌های ترکیه برای میانجی‌گری بین دو کشور روسیه و اوکراین و نقش تسهیل‌گری ترکیه و همچنین اجرای مفاد کنوانسیون مونترو برای حفظ صلح و ثبات در منطقه دریای سیاه ادامه خواهد داشت.»

شورای امنیت ملی ترکیه در ادامه این اطلاعیه ابراز امیدواری کرد که «روندهای سیاسی در عراق به گونه ای پیش برود که باعث تحکیم ثبات در این کشور شود.»

شورای امنیت ترکیه با تاکید بر اهمیت امنیت و آرامش مردم عراق، تاکید کرد که مبارزه اش با سازمان هایی که از آنها به عنوان سازمان های تروریستی یاد می کند، با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

لازم به یادآوری است، عملیاتی که از سوی ترکیه از ۲۴ آوریل سال گذشته در شمال اقلیم کردستان در عراق آغاز شده است، تا هم اکنون ادامه دارد. حکومت ترکیه در حالی که به طور مداوم در حال اجرای عملیات در خاک کشورهای عراق و سوریه است، بارها مدعی احترام به حاکمیت ارضی کشورهای همسایه شده است. این در حالی است که چند روز گذشته خبرگزاری رسمی حکومت ترکیه «آناتولی» با انتشار گزارشی اتهام «نقض حاکمیت ارضی عراق» را به ایران وارد کرده بود.

کد خبر 29547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha