موزه مفاخر بوكان برای نخستین بار بازگشایی شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوکان گفت: موزه مفاخر این شهرستان برای نخستین بار در ایام تعطیلات نوروز 1401 برای بازدید عموم بازگشایی شد.

شورش محمدپور، با اعلام این مطلب اظهار کرد: موزه مفاخر بوکان برای بازدید عموم همشهریان ارجمند و علاقه‌مندان در سال جدید بازگشایی شده و بازدیدکنندگان می‌توانند در دو نوبت صبح و عصر به‌صورت رایگان از این موزه بازدید به عمل آوردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی بوکان گفت: به دلیل همه‌گیری کرونا، این برای نخستین بار پس از افتتاح این موزه است که درهای موزه برای نمایش عمومی باز می‌شود.

او ادامه داد: موزه مفاخر بوکان مردادماه سال گذشته افتتاح شده و آثار ارزشمندی از هنرمندان، نام‌داران و مشاهیر شهرستان را در خود جای داده است.

به گزارش کردپرس، منزل ۷۵ ساله استاد «عباس حقیقی»، توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری بوکان سال قبل به هدف تبدیل به موزه مفاخر این شهرستان تملک و به عنوان موزه مفاخر در یک هزار و ۵۰۰ مترمربع و در سه طبقه با اعتبارات شهرداری بوکان ساخته شد.

استاد "عباس حقیقی"، در ١٢٨٤ در قره داغ بوکان متولد شد و در ١٣٧٥در سن ٩١ سالگی در بوکان درگذشت. این شاعر کرد، اشعار سعدی و حافظ را به زبان کُردی ترجمه کرده است.

کد خبر 29674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha