استاندار آذربایجان غربی:  نرخ اشتغال در استان افزایش می یابد

سرویس آذربايجان غربى- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان "تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین"، گفت: اولویت جدی مدیریت استان در سال ۱۴۰۱ همانند سال گذشته، مانع زدایی و حمایت از بخش تولید در راستای ایجاد فرصت های اشتغال و افزایش تولید در استان خواهد بود.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان در حاشیه بازدید از واحد های تولیدی در استان با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات واحد های راکد و نیمه فعال در استان و بازگشت آنها به مدار تولید، افزود: سال گذشته با تمرکز امکانات و حمایت دستگاه‌ها، ۹۸ واحد راکد در استان به چرخه تولید بازگشتند، که قطعاً این روند در سال جاری شتاب و سرعت بیشتری خواهد گرفت.

او در ادامه سرمایه گذاری را یکی از تکالیف اصلی استان‌ها در سال ۱۴۰۱ معرفی کرده و ادامه داد: جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی کشور جهت افزایش سطح سرمایه گذاری در استان ضروری است.

استاندار آذربایجان غربی توسعه شرکت های دانش بنیان استان را نیز از برنامه های اصلی خود اعلام کرده و گفت: در حوزه دانش بنیان حدود ۵۲ شرکت در سطح استان به ثبت رسیده و با برنامه ریزی های انجام گرفته، از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در راستای افزایش تولید بر مبنای دانش و فناوری استفاده خواهیم کرد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر ارتقای نرخ اشتغال استان در سال جاری، بیان کرد: اشتغال زایی در قالب مشاغل خرد، واحدهای اقتصادی و فعال سازی بخش عمرانی از اولویت های سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

او در پایان با تاکید بر بسیج همه امکانات و ظرفیت های استان در سال جاری جهت رونق اشتغال آفرینی، گفت: با برنامه های توسعه اقتصادی و عمرانی که در سطح روستاها و شهرها خواهیم داشت، در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش نرخ اشتغال و کاهش بیکاری در استان خواهیم بود.

کد خبر 29730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha