ممنوعیت تردد کامیون ‌ها در جاده‌های ایلام در ۱۳ فروردین

سرویس ایلام - معاون عمرانی استاندار ایلام در نشست شورای راهبری سفرهای نوروزی استان از ممنوعیت تردد کامیون ‌ها در جاده‌های ایلام در ۱۳ فروردین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سعید هژبری با عنوان این خبر که تردد کامیون ها حامل بار در روز ۱۳ فروردین در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است، اضافه کرد: تنها وانت بارها و خودروهای حامل مواد فاسد شدنی و مواد سوختی از این قاعده مستثنی هستند.

وی در ادامه گفت: همچنین تردد کامیون ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ روز جمعه ۱۲ فروردین در محور ایلام به صالح آباد محدود می شود.

وی افزود: ۸۸.۷ درصد تصادفات در ایام نوروز در استان ایلام در جاده های اصلی و ۱۱.۳ در جاده های فرعی بوده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: ۲۸.۷ درصد مجروحان تصادفات طرح سفرهای نوروزی رانندگان و ۷۱ درصد سرنشینان وسایل نقلیه بودند و بیش از ۵۰ درصد تصادفات فوتی و جرحی بین گروه سنی ۳۵- ۴۵ بود.

هژبری با بیان اینکه خودروهای همیار تا پایان ترافیک در اختیار پلیس هستند، افزود: تمامی ادارات و دستگاه های مرتبط با ستاد نوروزی باید با جدیت و تلاش مضاعف تا پایان تعطیلات نوروزی حضوری فعال داشته باشند.

وی در ادامه گفت: اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای استان با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به انجام تبلیغات محیطی در خصوص رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اقدام کنند.

رییس ستاد سفرهای نوروزی استان ایلام تاکید کرد: کار فرهنگی و آموزش در خصوص رعایت قوانین از جمله بستن کمربند ایمنی و سرعت تعیین شده باید آغاز شود و در وهله بعدی باید نقاط حادثه خیز اصلاح شود.

هژبری ادامه داد: مشخص شود که کدامیک از موارد بیشترین اثرگذاری را در افزایش تصادفات دارد که در این راستا باید بطور دقیق اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: نصب علائم و بنرهای هشدار دهنده در نقاط حادثه خیز و خطر ساز به همت راهداری و سایر دستگاه های مرتبط افزایش یابد و نظارت بر این مهم در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 29907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha