پل «گلستانه» سیلوانای ارومیه بعد از ٥ سال انتظار افتتاح شد!

سرویس آذربایجان غربی- پل «گلستانه» سیلوانای ارومیه بعد از دو بار فرو ریختن بر اثر سیلاب عاقبت بعد از 5 سال انتظار مردم منطقه تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار کردپرس، پل "گلستانه" که نام خود را از روستای گلستانه در منطقه مرگور از توابع بخش سیلوانای ارومیه گرفته است، ۲۵ فروردین‌ماه سال 96 بر اثر طغیان رودخانه فروریخت. همزمان با آن پل هاشم آباد نیز از طغیان این رودخانه در امان نماند و عملا دو پل مهم منطقه مرگور که نقطه اتصال و شاهراه ارتباطی چندین روستا به مرکز استان بودند طعمه سیلاب بهاری شدند.

پل گلستانه سیلوانای ارومیه در سیلاب سال ٩٧ نیز دوباره تخریب شد و تا یک سال بعد هم علیرغم اهمیت مواصلاتی این سازه پیشرفت فیزیکی مطلوبی نداشت.

پیمانکار این پروژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بود، اما تکمیل پل هاشم آباد که با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و دو هفته مانده به افتتاح در اثر سیل آبان ماه ۹۷ مجددا تخریب شده بود، باعث به تاخیر افتادن تعمیر پل گلستانه شد!

با توجه به اینکه شرایط جوی این منطقه به نحوی است که تنها سه ماه اجازه فعالیت عمرانی داده می شود، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در اجرای این دو پروژه می توانست از پیمانکارهای مجرب تر برای اجرا و تکمیل این پروژه ها استفاده کند تا سیل یک پل در آستانه افتتاح را تخریب نکند.

با این حال تکمیل پل گلستانه که در سال ٩٨ به 65 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده بود، بعد از ٥ سال، در سال ١٤٠٠ عاقبت به بهره برداری رسید.

حامد رستمی فر، رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی می گوید: سال گذشته احداث پلهای گلستانه و مهلذان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری کامل رسید.

او اضافه می کند: همچنین احداث پلهای پوش آباد و قزل آغل نیز با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال درحال اجرا است و تعمیرات اساسی تعداد ۱۱ دستگاه پل در سطح استان با اعتباری به میزان ۴۶ میلیارد ریال هم در جریان است.

کد خبر 30035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha