جوابیه شهردار مهاباد به گزارش کردپرس

سرویس آذربایجان غربی- شهردار مهاباد در واکنش به گزارش انتقادی کردپرس در خصوص مطالبات میلیاردی شهرداری از ادارات سطح شهرستان و عدم وصول آنها، جوابیه ای به کردپرس ارسال کرده که در راستای اجرای قانون مطبوعات، این جوابیه عیناً منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار کردپرس، پس از انتشار گزارش شهرداری مهاباد مطالبات میلیاردی از ادارات را چرا وصول نمی کند؟ که در آن به مطالبات میلیاردی شهرداری از ادارات سطح شهرستان و عدم وصول آنها پرداخته شده بود، بابک رستم پور، شهردار مهاباد جوابیه ای را به این خبرگزاری ارسال کرده است.

در متن این جوابیه آمده است: بحث رفع اختلاف دستگاههای اجرایی با مطالبات شهرداری از دستگاههای اجرایی دو موضوع کاملا متفاوت است، اینکه شهرداری برابر قانون جزو دستگاههای دولتی نمی باشد،در جلسه ی نشست خبری نیز تاکید شد، اما یکی از مسیرهای قانونی وصول مطالبات شهرداری از دستگاههای اجرایی و اشخاص حقیقی و حقوقی ، ماده ۷۷ قانون شهرداری ها و راه حل دیگر تامین اعتبار دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات می باشد، که از سال ۹۵ به بعد نحوه پرداخت مطالبات از طریق تهاتر و تسویه ی بانک‌های عامل که شهرداری از آنها تسهیلات اخذ نموده است، انجام می گیرد.

شهرداری مهاباد در چند سال اخیر هیچگونه تسهیلاتی از بانک‌ها دریافت نکرده است . لذا مجددا تاکید می نماید که موضوع رفع اختلاف فیمابین دستگاههای اجرایی که شهرداری طی بخشنامه های استانی مکلف به رفع اختلاف از آن طریق می باشد، کاملا موضوعی متفاوت از مطالبات شهرداری بابت عدم پرداخت عوارض شهرداری است.

در پایان نیز اسناد موجود در این خصوص ارائه می شود.

کد خبر 30062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha