نگرانی از افزایش مبتلایان به اختلال «اوتیسم» در قروه

سرویس کردستان- کارشناس توانبخشی بهزیستی قروه از آمار رو به افزایشی مبتلایان به اختلال اوتیسم خبر داد و نسبت به حذف طرح غربالگری و خطرات پیش رو ابراز نگرانی کرده و هشدار داد.

«سجاد عبدالملکی» در گفت و گو با خبرنگار کردپرس باتوجه به هفته آگاهی برای اوتیسم و اطلاع رسانی در این خصوص، از افزایش مبتلایان به اختلال اوتیسم در شهرستان قروه خبر داد.

او با بیان اینکه در حال حاضر 25 نفر مبتلا به اختلال اوتیسم در شهرستان قروه شناسایی شده اند، افزود: از این تعداد 11 نفر زن و 14 نفر مرد شامل رنج سنی 2 تا 30 ساله هستند و در این میان سن طلایی برای تشخیص اوتیسم 2 تا 3 سالگی و برای درمان هم 2 تا 5 سالگی است.

«عبدالملکی» با اشاره به حذف طرح غربالگری، تصریح کرد: به دلیل اینکه دیگر غربالگری در مدارس و مهد کودک ها انجام نمی شود آمار دقیق نیست و قطعاً بیشتر از این میزان خواهد بود.

به گفته او غربالگری و توانبخشی است که می تواند در شناسایی اختلال اوتیسم نقش داشته باشد و به کاهش معلولیت ها کمک کند و با حذف این موارد نگرانی درباره افزایش معلولیت ها وجود دارد.

«عبدالملکی» با تأکید بر اینکه آمار اعلامی دقیق و مطالعاتی نیست، یادآور شد: در هفته اوتیسم در حال حاضر تنها با برگزاری کارگاه های آموزشی است که می توان در آگاه سازی خانواده ها جهت پیگشیری از گسترش این اختلال و شناسایی توسط خود والدین کمک کرد./

کد خبر 30173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha