معلم خاطی در اشنویه سر یک دانش آموز را شکست!

سرویس آذربایجان غربی- دانش آموز مقطع ابتدایی مدرسه حکمت اشنویه توسط معلمش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سر این کودک به دلیل شکستگی بخیه خورده است.

به گزارش کردپرس، روز گذشته تصاویر مربوط به ضرب و شتم یک دانش آموز در فضای مجازی اشنویه سبب جریحه دار شدن احساسات عمومی شد.

گفته می شود؛ پرتاب تخته پاکن از سوی معلم مدرسه حکمت شهر اشنویه به سمت یک دانش آموز، موجب آسیب دیدگی و شکستگی سر کودک شده است.

فرماندار اشنویه ضمن ابراز تأسف عمیق از موضوع تنبیه بدنی دانش آموز در آموزشگاه حکمت و محکوم کردن این اقدام زشت در جمع خبرنگاران گفت: موضوع در دست اقدام و پیگیری بوده و با معلم خاطی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

علی ترابی اضافه کرد: پس از این حادثه دانش آموز مذکور تحت مداوا قرار گرفته و هم اکنون حال عمومی وی مساعد گزارش شده است.

او ادامه داد: در تماس تلفنی با پدر دانش آموز با وی ابراز همدردی کرده و بر پیگیری موضوع از مراجع قانونی قول مساعد داده شده است.

فرماندار اشنویه با بیان اینکه قانون اجازه تنبیه بدنی دانش‌آموز را به هیچ عنوان به معلمان نمی‌دهد، تاکید کرد: در همین راستا به رییس آموزش و پرورش شهرستان دستور داده شد که نسبت به بررسی موضوع و معرفی فرد خاطی به مراجع قانونی اقدام لازم را انجام دهد.

گفتنی است؛ در خصوص تنبیه دانش‌آموزان همه‌چیز به بررسی تخلف خاطیان در آموزش و پرورش یا برخورد‌های اداری با معلم خاطی محدود نمی‌شود و در صورتیکه تنبیه بدنی به حدی باشد که موجب جنایت شود، اولیای دانش‌آموز به عنوان اولیای دم حق دارند تا با مراجعه به دادسرا، مجازات خاطی و حسب مورد قصاص یا دیه جنایت وارد شده را مطالبه کنند.

مطابق ماده ۷۷ آئین‌نامه انضباطی مدارس، «اعمال هرگونه تنبیه از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع است»، اما برای برخورد با تخلفات احتمالی دانش‌آموزان، قانون سلسله مراتبی را بر اساس اصول تربیتی تعیین کرده است که برای تنبیه دانش‌آموزان باید به آن توجه شود.

بر اساس ماده ۷۴ این آئین‌نامه، «قصور و سهل‌انگاری دانش آموزان نسبت به انجام وظایف خود تخلف محسوب می‌شود. مدیر، شورای مدرسه، معاونان و مربیان موظف‌اند قبل از اعمال هر گونه تنبیه از وضع و موقعیت محصل آگاهی یابند و در جستجوی انگیزه و علت تخلف برآیند و نسبت به رفع آن اقدام کنند».

کد خبر 30178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha